کتاب و ادبیات

«رقابت و رقابت پذیریِ بنادر» در بازار نشر ایران

تهران- ایرنا- کتاب رقابت پذیری و رقابت پذیری بنادر توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب «رقابت و رقابت پذیری بنادر» نوشته محمد راستاد توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشر شد.

حمل و نقل دریایی یکی از مهم ترین مقوله های مرتبط با توسعه دریا محور است. روند تجارت جهانی در دهه های اخیر رو به رشد بوده و در نتیجه ظرفیت ناوگان کشتیرانی بین المللی و بنادر تجاری افزایش یافته است.

منافع اقتصادی ناشی از فعالیت های مرتبط با حمل و نقل دریایی، کشورهای مختلف را بر روی اتخاذ استراتژی هایی برای به دست آوردن سهم بیشتری از این بازار متمرکز کرده است. این امر منجر به رقابت گسترده بین بنادر تجاری کشورهای مختلف شده است و بنادر در تلاش برای جذب مشتریان بیشتر (اعم از خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا) با ارتقای توان رقابتی خود هستند.

از آنجایی که کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده و در منطقه ای قرار دارد که محدودیت های بازار اطراف فضای رقابتی را بین بنادر منطقه ایجاد می کند و طبیعتا برای موفقیت در این بازار رقابتی لازم است بنادر رقابتی باشد موضوعات مرتبط و ارتقاء آگاهی و دانش در مورد این مقوله بسیار مهم خواهد بود.

کتاب رقابت و رقابت پذیری بنادر می تواند مفید باشد و به عنوان منابع مرتبط مختلف مورد استفاده قرار گیرد. محمد راستاد نویسنده این کتاب مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا