موسیقی

توفیقات جشنواره موسیقی جوان در گسترش کیفی تولیدات هنری



به گزارش هنرآنلاین، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام خود را به هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوانان ارسال کرد.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«به نام خدا

بی تردید مظاهر فرهنگی و هنری هر ملتی، جلوه ای بارز از اندیشه ها، باورها و آرمان های آن ملت است و بر این اساس فرهنگ دینی و هنر متعالی ایران اسلامی آیینه تمام نمای روح، اندیشه، ذوق و آرمان هایی که ساکنان این دیار دوست داشتنی ایمان دارند و دارند که خود و همگان را به ارزش های انسانی و امیدهای رو به جلو و نگاه های سازنده انسانی دعوت کنند.

جشنواره موسیقی جوان در این گذر در شانزده دوره برگزاری خود کوشیده است تا ظرفیت های نهفته در هنر دیرپای این سرزمین را بازتعریف کند و پیام انقلاب اسلامی را همواره با نگاهی مسئولانه و آگاهانه روایت کند. جستجوی جوانه زدن باید در هوای تازه تری باشد تا در فضای متفاوتش به خلاقیت و نوآوری و البته ریشه یابی برسد و هر دوره نسبت به دوره قبل جوان تر شود و نشان دهد که جوانی طبیعت جشنواره و جدید بودن برگزیدگان آن، هیچ گاه با قرار گرفتن در بالاترین سطح تخصصی در تولیدات و اجرای تصنیف در اوج بلوغ منافاتی نداشته و کاروان پرشکوه صداهایش به پشتوانه الطاف الهی است. باوقارتر و جامع تر از گذشته است و به سوی شکوه می رود.

عظمت و کمال ایشان که با رعایت اصل محوری شناسایی و معرفی برترین استعدادهای موسیقی از سراسر کشور، در هر رویدادی عمق و دامنه حضور حرفه ای بیشتری یافته است. این گسترش کیفی در تولیدات هنری و گسترش کمی تا اقصی نقاط ایران اسلامی، دستاورد مؤثر عدالت هنری است که «هفدهمین جشنواره ملی موسیقی نوجوانان» نسبت به دوره های گذشته موفقیت چشمگیرتری در دستیابی به آن داشته است.

با این اعتبار از زحمات تمامی همکارانم در دفتر موسیقی و اساتید همراه که طی مراحل مختلف این رویداد ملی از دعوت تا انتخاب و داوری و اجرای آثار برگزیده را طی کردند، تقدیر و بهره مندی می نمایم. با چشمان باز متخصصان و هنرمندان جوان ارزشمند این عرصه. فرصت های ارزشمند معنوی و هم افزایی هنری این رویداد کم نظیر را برای حاضران در صحنه این جشنواره از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

محمود سالاری

معاون امور هنری وزیر

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا