کتاب و ادبیات

سرمایه گذاری بخش خصوصی نقطه مزیت اصفهان در حوزه کتاب‌خوانی است

اصفهان – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال های اخیر در حوزه کتاب و کتابخوانی مزیت اصلی اصفهان در این حوزه است.

سید مهدی سیدنی وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش خصوصی در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی در حوزه کتاب و ترویج و تشویق کتابخوانی کرده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران این حوزه با توجه به هزینه های گزافی که برای تامین مکان و ایجاد مجموعه های کتاب در اصفهان صرف می شود، حاضرند با تمام توان زمان و هزینه صرف کنند.

سیدی نیا بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی یکی از پتانسیل های بزرگ بخش خصوصی در اصفهان است که توانسته است با ایجاد فضایی خلاقانه مخاطبان و مشتریان را جذب کند و علاوه بر آن در این زمینه کارآفرینی نیز داشته باشد.

وی افزود: این به تنهایی یکی از بزرگترین فرصت ها برای انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت کتاب ایران است که نباید از آن غافل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در انتخاب پایتخت کتاب ایران 2 حوزه بررسی می شود یعنی کارهای خلاقانه و ابتکاری که در زمینه ترویج کتابخوانی و همچنین توسعه فعالیت ها و قابل توجه انجام می شود. سرمایه گذاری شهرها

وی افزود: در اصفهان مجموعه های دولتی و خصوصی در این زمینه فعالیت داشته اند.

سیدی نیا یادآور شد: اصفهان هر سال به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شده است و سال گذشته شاهین شهر مراحل خوبی را برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران طی کرد و کاشان نیز به مدت یک سال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

به گزارش ایرنا، «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر ساله به یکی از شهرهای ایران برای انتخاب بهترین برنامه ترویج کتابخوانی اعطا می شود. هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه ها و پیشنهادات موثر و پایدار است.

در هشت دوره قبلی رویداد پایتخت کتاب ایران از سال 94 تا 1402، شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز، سنندج و سمنان توانسته اند عنوان پایتخت کتاب ایران را از آن خود کنند. مسئولان اصفهان برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند. این عنوان در دوره نهم به اصفهان تعلق می گیرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا