کتاب و ادبیات

کتاب «سرو صبور» رونمایی شد

تهران- ایرنا- کتاب «سرو صبور» که توسط «عبدالله زکری» و «طاهره کبیری آرانی» بر اساس زندگینامه شهید «حسین غفوری» نوشته شده است با حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر در محل سالن اجتماعات صندوق اعتباری هنر رونمایی شد. ساختمان هنر.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، کتاب سرو صبور با حضور مسئولین صندوق اعتباری هنر طاهره کبیری همسر شهید عبدالله زکری نویسنده کتاب در محل ساختمان هنر رونمایی و تقدیم به هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) شد.

قائم مقام اعضای صندوق اعتباری هنر در ابتدای این مراسم با تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و تشکر از نویسنده کتاب سارو صبور، خاطرنشان کرد: مقام والای شهدا را بیان کرد و گفت: به تصویر کشیدن زندگی نامه و خاطرات شهدا. فوق العاده مهم است.

مسلم کریمی وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما در صندوق اعتباری هنر حمایت از این گونه آثار است، هر چه از شهدا بنویسیم و بگوییم باز جای کار دارد.

کریمی خطاب به همسر شهید غفوری تصریح کرد: تکریم خانواده شهدا از وظایف ماست. بدون شک جایگاه همسران شهدا و جانبازان بسیار بالاست. شهدا بلافاصله بعد از شهادت با خدا ملاقات می کنند اما این شهید عزیز جانباز بود و 35 سال هر روز شهادت را تجربه می کرد.

وی ادامه داد: بی شک زندگی با این شهید والامقام نیازمند ایفای نقش همسر و پرستار است که شاید برای برخی قابل درک نباشد. خداوند شما را شفاعت کند. آنچه امروز داریم مدیون خون شهدایی چون شهید والا مقام غفوری هستیم.

در ادامه این مراسم طاهره کبیری آرانی همسر شهید حسین غفوری با اشاره به آشنایی و شرایط زندگی خود با شهید غفوری گفت: جانبازان افرادی هستند که در سخت ترین لحظات کشور عزت، شجاعت و تعهد خود را به اثبات رساندند. ، و درس فداکاری و شجاعت را آموختند. به ما یاد دادند.

وی پاسداری از اسلام و خلق حماسه جاودانه را از آموزه های کتاب صبر دانست و تصریح کرد: جانبازان و خانواده های آنان امروز با حضور در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی یکی از ارزش ها و اهداف هستند. انقلاب اسلامی آنان با دفاع و عمل به فرامین و دستورات الهی، الگوی شایسته ای برای جوانان و همه مردم انقلابی محسوب می شوند.

نویسنده این اثر ماندگار در ادامه با اشاره به اینکه خمینی شهر 2300 شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: تاریخ اسلام پر است از سرگذشت مردان دلاوری که تمام زندگی آنها نشان از فداکاری و رشادت دارد.

عبدالله زکری نیز جانبازی را مدال افتخار دانست که خداوند متعال این نعمت گرانبها را نصیب مردم پاک و بکر خود می کند و حسین غفوری نیز یکی از این افراد است که زندگی پرفراز و نشیب او مرهون حضور فعال در جبهه حق است. . بطلان و همچنین حضور ایشان در مراکز فعال فرهنگی و اجتماعی گواه این مدعاست.

به گزارش ایرنا، شهید حسین غفوری یکم آذرماه سال 1346 در شهرستان خمینی شهر دیده به جهان گشود. اولین اعزام وی در سال 61 به جبهه میمک بود و در عملیات والفجر 4 و خیبر شرکت کرد و در عملیات بدر پس از ایفای نقش فعال به درجه جانبازی نائل آمد. از جمله مسئولیت های وی می توان به مدیر مسئول نشریه فسط، ریاست شورای شهر در دوره سوم، نویسنده کتاب طلایه داران عشق، مسئول کمیته نشر و ویرایش شهدای خمین اشاره کرد. کنگره، عضو شورای شهر در دوره پنجم، استاد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و همچنین استاد حوزه علمیه. سرانجام در 22 سپتامبر 2018 پس از 35 سال ویلچر بودن، به پیشگاه پروردگارش رحلت کرد.

نویسندگان در مقدمه این کتاب اظهار داشتند: آنچه ارائه می شود روایتی ناب از تاریخ زندگی شهید حسین غفوری است که در ابتدا قرار نبود در قالب مجموعه فعلی تدوین شود، بلکه طرح اصلی آن بود. وجود نسخه‌های خطی و روایتی از زندگی شهید که به نظر می‌رسد هدفمند بودن و روشن بودن مصاحبه‌ها را می‌توان با تمام جزئیات روایت مزین کرد.

راویان این مجموعه عبارتند از: جانبازان، ایثارگران، مسئولان، دست نوشته های خانواده و شهید.

همچنین مصاحبه کنندگان با توجه به تجربه قبلی خود و بر اساس طراحی بسته های سوال و در چارچوب یک مصاحبه کاملا باز اما ساختاریافته این داستان را شکل داده و نوشته اند.

لازم به یادآوری است که برخی از روایات ممکن است از نظر ترتیب زمانی یا حتی محتوای روایت دارای ایراداتی باشند زیرا به دلیل برخی مشکلات و محدودیت ها امکان مصاحبه با برخی افراد وجود نداشت. او تدوین این اثر را دیده بود، می توان گفت مراحل تدوین این اثر زیر نظر خود شهید انجام شده است.

این کتاب در 188 صفحه شامل فهرست مطالب، مقدمه، زندگینامه شهید والا مقام دکتر حسین غفوری از کودکی تا تحصیل و ازدواج و … به همراه چند مصاحبه درباره شهید به همراه ویژگی ها و ویژگی های اخلاقی، خاطره گویی می باشد. توسط شهید و همسرش علاوه بر روایت او، اسناد و روایات دائمی است.

در پایان مراسم با امضای لوح یادبودی که با عکس شهید غفوری مزین شده بود حاضرین در این مراسم به امضاء رساندند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا