کتاب و ادبیات

رونمایی از کتاب اصحاب هبوط

تهران- ایرنا- کتاب «همیاران تبار» جدیدترین اثر استاد «اسماعیل شفیعی سرستانی» در سالن اجتماعات مسجد امیر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل شفیع سرستانی مدیر مسئول مؤسسه موعود عصر (عج) روز گذشته (پنجشنبه 8 شهریور) در حاشیه یکصد و شصت و ششمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی با موضوع سنجش شیعیان که با حضور حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی برگزار شد، از آخرین اثر او با نام اصحاب تبار در سالن اجتماعات مسجد امیر رونمایی کرد

کتاب اصحاب تبار با تمرکز بر سفری که فرزندان آدم در رابطه با هبوط تجربه می کنند، روایتی از شگفتی و سرگردانی فرزندان آدم است که در هجران و جدا شدن از حرم خدا و ولی او روزگار سختی را می گذرانند و دورند. از زندگی واقعی

در قسمتی از این کتاب آمده است: وقتی ابلیس سجده نکرد، اولین سجده کننده شد. آدم نیز پس از لحظه ای غفلت از عهد جاودان از بهشت ​​برزخ بیرون رانده شد. آدم متوجه شد که به زمین افتاده و شروع به گریه و زاری کرد و پس از گریه بسیار، خداوند بر او رحم کرد. در هبوط آدم رازی نهفته بود.

در کتاب اصحاب تبار نگارنده به بررسی شرایط و موقعیت شیعیان در دوران غافلگیری و غیبت امام (ع) پرداخته است. سپس راه های خروج از این دوران را برشمرد. عنوان کتاب اشاره به آدم و مردمی است که پس از فراموشی عهد ابدی خود در سایه بلا و سرگردانی سرگردان شدند و تا تجدید عهد و اجتماع بر این عهد وارد حالت کریمه امام نمی شوند. زمان (عج).

شفیعی سرستانی مدیر مسئول موسسه مود عصر(عج) در این جلسه گفت: سقوط یعنی افتادن، افتادن و افتادن. پس از آنکه امر به سجده صادر شد، ابلیس دچار تکبر شد. خداوند فرمود تا روز قیامت لعنت کنید پس اولین نزول ابلیس ملعون است.

وی افزود: همه زمین خوردیم. سقوط یک سنت است. آدم برای اولین بار افتاد و بعد از آن همه افتادیم. آدم از محضر اقدس الهی دور شد، به زمین افتاد و پس از این واقعه، همه ما گرفتار این سنت شدیم و گرفتار آن شدیم.

سروستانی ادامه داد: منظورم عنوان کتاب است اصحاب تبار ما خودمان هستیم. همه از محضر خدا و حضور خدا دور شدیم. همه ما از ولی خدا حضرت قائم المنتظر مهدی موعود الله تعالی فرجه الشریف دور هستیم! ما ظاهراً به مکه می رویم. در ظاهر طواف خانه را از حجر شروع می کنیم; اما نه تجدید عهد می کنیم نه با امام به عهد خود وفا می کنیم! چرا طواف از حجر شروع می شود؟ چرا در مقام هاجر سلام می کنیم؟ وقتی در ابدیت گذشته با خدا عهد بستیم، نام ما در سنگ ثبت شد. در روز قیامت حجر شهادت می دهد که چه کسانی به عهد خود وفا کردند و چه کسانی عهد خود را فراموش کردند. قرار شد به عهد وفا کنیم، حرمت ولی خدا را حفظ کنیم، جای آنها را بگیریم، به خدا و آل پیامبر دروغ نگوییم; اما…

راز افول

مدیر مسئول مؤسسه مود عصر(عج) هبوط را آغاز کمال خواهی انسان و مرحله ای از تقرب او به خداوند معرفی کرد و گفت: هبوط راز کوچکی دارد. اگر انسان در بهشت ​​می ماند، تمام کمالات را جذب نمی کرد. انسان برای رسیدن به کمال باید آزمایش ها و مصیبت های زمین را تجربه می کرد.

عدالت مأموریت اصلی منجی است

حجت الاسلام علوی تهرانی نیز در این دیدار حضور داشت فرهنگ مهدوی با بیان اینکه رسالت اصلی منجی عدالت خواهی است. وی با بیان اینکه رکن اول و دوم عدالت، امام عادل و برنامه و یاور عادل است، رسیدن به این رسالت با کمک مؤمنان امکان پذیر است. هدف و راه زندگی ما باید طوری باشد که امام زمان (عج) روی ما حساب کند.

وی تاکید کرد: کمک به امام زمان (عج) بر اساس عهد و پیمان است. وی مشابه قولی که امیرالمومنین(ع) پس از جنگ نهروان از شیعیان خود گرفت، افزود: شیعه تراز باید در جهان بینی فکری و عقیدتی از نظر رفتاری تغییر کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی سنت امام رضا(ع) را از ویژگی های بارز شیعیان بیان کرد. حضرت امام رضا علیه السلام می فرمایند «شیعیان ما تسلیم امر ما»، تسلیم محض! حالا بیایید زندگی خود را با این ویژگی که امام فرمودند بسنجیم! از صبح تا شب چند آیه در زندگی ما و شما وجود دارد؟ یادگیری و عمل به چند حدیث؟ قرآن برای تبرک بر سفره عروس و داماد نیست. برای عمل! امام به صراحت می فرماید شیعیان ما تسلیم فرمان ما هستند. آنها علیه دشمنان ما هستند، اهل دنیا نیستند. هرکس این ویژگی را نداشته باشد شیعه نیست.

وی افزود: شیعیان به دو دسته شیعیان عادی و شیعیان ممتاز تقسیم می شوند. شیعه عادی کسی است که نام شیعه را یدک می کشد. اما به دلیل بد اندیشی و رفتار بد، در لشکر سیاه عمر سعد قرار می گیرد. اما در لشکر امام حسین از شیعیان بلند مرتبه و ممتاز بود. راه حل بزرگ شیعه شدن، تلاش در راه امام زمان (عج) است. امروز با صدقه کار جلو نمی رود! با خرید اسب تیز و شمشیر کار تمام می شود! ما خوب زندگی نمی کنیم. اما اگر یک قدم برای بهتر شدن برداریم، خدا آن یک قدم را می خرد. اگر جرات سلمان شدن را نداریم حداقل باید مسلمان شویم. در خلوت خود نماز قسم را در شب بخوانیم و دست خالی خود را به آستان امام عصر (عج) بسپاریم و فقط از او بخواهیم که بفهمد و بفهمد و باور کند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا