کتاب و ادبیات

«محمود حکیمی» نویسنده و پژوهشگر درگذشت

تهران – ایرنا – «محمود حکیمی» نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام صبح امروز درگذشت.

به گزارش ایرنا، محمود حکیمی یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی که چند روز پیش به دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شده بود، صبح امروز (جمعه 30 شهریور) دارفانی را وداع گفت.

کریمی در نهم شهریور 1323 در تهران به دنیا آمد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیل زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته تحصیلی به انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک فوق لیسانس و بازگشت به ایران. ، در مراکز تربیت معلم تدریس می کرد.

نویسندگی را از سال 1339 در مجله کیهان بچه ها آغاز کرد که به مدت چهار سال ادامه یافت. اولین کتاب دینی حکیمی در سال 1347 درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی قهرمان پیامبر اسلام بود. وی مسیر داستان نویسی خود را این گونه ادامه می دهد: در سال 1347 به جمع نویسندگان مجله «درس هایی از مکتب اسلام» پیوستم و از سال 1350 در این مجله بزرگ حوزوی به نوشتن داستان های دینی پرداختم. هر داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان سریال من در این مجله اکنون «شکوفایی تشیع» نام دارد و تاکنون 18 قسمت از آن در 18 شماره منتشر شده است.

محمود حکیمی تالیف و ترجمه کتاب های زیادی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام دارد. داستان هایی از دوران ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک قصه تاریخی»، رمان پرفروش «جوان نقاب پوشان»، مجموعه 22 جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر دیگر. آثاری از جمله تالیفات این نویسنده پیشکسوت است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا