اقتصادی

هواپیمای ایرانی در این تاریخ ربوده شد

روزنامه اطلاعات در ۲۹ شهریور ۱۳۷۴ طی گزارشی آخرین اخبار و گزارش‌ها درباره هواپیمای ربوده شده ایران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۲۹ سال قبل، خبر مربوط به ربوده شدن هواپیمای ایرانی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. روزنامه اطلاعات نیز در صفحه اول خود تیتری را به این موضوع اختصاص داد.

اقتصادنیوز نوشت: این روزنامه در تاریخ ۲۹ شهریور ۷۴ در بخشی از گزارش خود آورده است: «هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی کیش ایر که ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح دیروز در مسیر تهران – کیش ربوده شده و در سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی به زمین نشست هنوز به ایران بازنگشته است. براساس گزارش‌های رسیده مقام‌های رژیم صهیونیستی که براساس شواهد موجود عامل این اقدام تروریستی هستند، زمان بازگشت هواپیمای ربوده شده را اواخر روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کردند. خبرنگار ما برای اطلاع از صحت خبر در تماس تلفنی با روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضع هواپیمای ربوده شده و زمان بازگشت آن از روابط عمومی این سازمان سوالاتی کرد که این روابط عمومی از آخرین اخبار موجود، اظهار بی‌اطلاعی کرد براساس آخرین تماس تلفنی خبرنگار ما با یک منبع موثق هنوز زمان بازگشت هواپیمای ربوده شده مشخص نشده است.»

روزنامه اطلاعات در ادامه این گزارش آورده است: «سازمان هواپیمایی کشوری در خبری تعداد سرنشینان هواپیمای ربوده شده را ۷۰ زن ۸۰ مرد ۱۰ کودک، یک نوزاد و ۱۴ خدمه اعلام کرد و از هموطنانی که بستگانشان در این هواپیما بوده‌اند خواست برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۶۰۵۹۰۰۰ ۶۰۵۹۰۰۱ تماس بگیرند.».

روزنامه اطلاعات یک روز بعد (۳۰ شهریور ۷۹) خبر داد که هواپیمای مسافری ربوده شده ایران با تمامی سرنشینان به کشور بازگشت. در این گزارش آمده است: «هواپیمای مسافری بوئینگ ۷۰۷ کیش ایر که صبح روز سه‌شنبه در مسیر تهران – کیش به مقصد سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی ربوده شده بود. سرانجام پس از ۴۰ ساعت محاصره توسط نظامیان صهیونیست ساعت یک و ۵ دقیقه بامداد امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. دکتر حسن حبیبی معاون اول رئیس جمهوری، علیرضا معیری مشاور رئیس جمهوری و مهندس ترکان وزیر راه و ترابری بامداد دیشب با حضور در فرودگاه مهرآباد، از مسافران این هواپیما استقبال کردند.

دکتر حبیبی در جمع مسافران این هواپیما با اشاره به برخورد جدی جمهوری اسلامی ایران با این ماجرا تاکید کرد: اگر صهیونیست‌ها هواپیما و سرنشینان آن را به سرعت آزاد نمی‌کردند برنامه‌های جدی ایران که برای روزهای بعد تنظیم شده بود، به اجرا در می‌آمد.».

11

33

44

۲۲۳۲۲۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا