کتاب و ادبیات

هر مدرسه یک گروه تئاتر داشته باشد

تهران – ایرنا – وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر برای هر مدرسه ای برنامه ریزی کنیم که گروه تئاتر داشته باشد اتفاقات خوبی می افتد. چون تئاتر ریشه همه هنرهاست.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی وی در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان گفت: تئاتر ریشه همه هنرهاست. زنده و جذاب است. زیرا برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند آموزش به همراه دارد و پیام های ارزشمند و ماندگاری برای مخاطب دارد.

وی تاکید کرد: هر چقدر که تئاتر و هنرهای نمایشی پیام های اخلاقی، اعتقادات دینی و اهداف دینی ما را برآورده کند، هیچ گروهی نمی تواند این کار را انجام دهد. کمتر توجه کرده ایم و به بایدها و نبایدها، سخنرانی ها، بایدها و نبایدها روی آورده ایم که هیچ تأثیری ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گاهی پیامی که یک فیلم و تئاتر ارائه می دهد بیش از صدها سخنرانی است. باید برنامه ریزی کنیم و این ظرفیت ها را به مدرسه منتقل کنیم. امروز در این جشنواره تولیداتی داریم که نباید در این محیط بماند و باید در جامعه و فضای کودک و نوجوان گسترش پیدا کند.

کاظمی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و… استفاده کنیم و بستر را برای بیان این هنرها به ویژه در مناطق محروم فراهم کنیم، اذعان داشت: باید اقتدار کانون را ارتقا دهیم؛ در این راستا باید از ظرفیت های صدا و سیما، فضای مجازی و… استفاده کنیم. حضور شخصیت های خردمند در عرصه کودک و نوجوان یکی از الزامات شناخت کودکان و نوجوانان با این الگوهاست. اگر قرار است این اتفاق بیفتد باید زمینه آن را فراهم کنیم.

شناسایی استعدادهای برتر رسالت نظام آموزشی است

در نظام آموزشی باید مسیر کشف و پرورش استعدادهای برتر در زمینه های مختلف را طی کنیم. این یکی از رسالت های نظام آموزشی و یکی از خلأهای بزرگ در این زمینه است. کودکان و نوجوانان حاضر در این جشنواره آینده ساز تئاتر و سینما هستند و این مهم ترین دستاورد جشنواره است که باید برای شکوفایی این سرمایه ها برنامه ریزی کنیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه این جشنواره آغاز کار است، گفت: اکنون که استعدادها را کشف و شناسایی کرده ایم وظیفه داریم آنها را پرورش دهیم و زمینه اتصال آنها به کانون های فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش این جشنواره خاطرنشان کرد: اگر جشنواره به درستی برنامه ریزی و مهندسی شود می تواند در تحول سند بنیادین در کف مدرسه موثر باشد.

وی افزود: فاصله ای که این روزها بین روش ها و سلیقه مخاطب در حوزه محتوا وجود دارد باید برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تولیدات ما باید مطابق با ذائقه دانش آموزان باشد و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم از حضور فرهیختگان و شخصیت های فرهیخته و نسل جوان خلاق و مبتکر در این امر استفاده کنیم. .

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان جمعه 30 شهریور در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا