سیاست

تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی عامل ارتقای اقتصادی مسلمانان می‌شود

«اسماعیل دوستی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان اینکه رویه‌ای که آقای پزشکیان در انتصابات دولت با تأکید بر وفاق ملی، پی گرفته و آن را ادامه می‌دهد، نیاز ضروری کشور است، گفت: کشور ما از یک سرمایه غنی انسانی برخوردار است و ما نمی‌توانیم از درصدی از این سرمایه غنی استفاده کنیم و از مابقی استفاده نکنیم؛ این یک چالش جدی ایجاد می‌کند و در سال‌های گذشته در هر دو جناح اتفاق افتاده است.

استاندار اسبق کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: من در زمان استانداری همین رویه را پیش گرفته و از همه سرمایه‌های استان استفاده کردم. آقای پزشکیان نیز کار بزرگی را شروع کرده است که اگر ادامه پیدا کند، با صداقتی که در او وجود دارد، می‌شود از همه سرمایه‌های انسانی این کشور استفاده شود. استفاده از همه سرمایه‌های این کشور باعث وحدت می‌شود. به دلیل اینکه حزب در کشور به معنای واقعی وجود ندارد و امکان استفاده و پاسخگو کردن آنها وجود ندارد، باید از همه نیروهای کشور بهره گرفت.

وی اظهار کرد: البته ممکن است افرادی از جناح مقابل پزشکیان در انتخابات، براساس احساس مسئولیت خود، کارشکنی کنند؛ آنها نباید به صحنه بیایند. کسانی باید به صحنه بیایند که دغدغه‌مند مردم، نظام و خدمت به مردم باشند، نه گروه و جناح خود. ما نیروهایی در کشور داریم که دغدغه‌مند هستند و حزبی و جناحی برخورد نمی‌کنند و می‌توانند در دولت حضور داشته و خدمت کنند.

دوستی تصریح کرد: صداقتی که در آقای پزشکیان به ویژه در نشست خبری و سفر عراق، وجود داشت، موجب پیشرفت می‌شود. همه در همه سطوح باید به او کمک کنیم. امروز دو موضوع در دولت اهمیت دارد. نخست این است که کار کنیم و برای این کشور دغدغه داشته باشیم. دوم: مردم را مأیوس نکنیم. در شرایط فعلی، مأیوس کردن مردم گناه بزرگی است. مردم را نسبت به آینده امیدوار کنیم و کار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی باید کارآمدی خود را نشان دهد، افزود: یعنی اگر آقای پزشکیان می‌خواهد از همه نیروها و جناح‌های کشور استفاده کند، باید شاخص سلامت، کارآمدی، مردمداری و وفاداری به نظام را در نظر داشته باشد. با در نظر داشتن این شاخص‌ها، استفاده از هر جناحی ممکن است و می‌تواند کشور را به پیش ببرد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور مبنی بر وحدت کشورهای اسلامی با استفاده از تجارب اتحادیه اروپا، تصریح کرد: باید برای کشورهای همسایه، دست دوستی و برادری دراز کنیم. ما بدون حضور و نداشتن ارتباط صمیمی با همسایگان، نمی‌توانیم با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم. کشورهایی که در همسایگی ما حضور دارند از ثروت بالایی برخوردارند. نفت در این منطقه است و کشورهای همسایه خلیج فارس و عربستان و عراق، غنی از ثروت و دارایی‌های خدادادی هستند. تاریخ به ما می‌گوید با کشورهای همسایه ارتباط خوب و صادقانه داشته باشیم و از پتانسیل آنها استفاده کنیم و متقابلاً آنها نیز از پتانسیل ما استفاده می‌کنند.

دوستی با بیان اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی، گام اساسی درباره ارتباط با همسایگان برداشته شد، تأکید کرد: این گام اساسی و ارتباط باید پررنگ‌تر شود و رابطه خوب، صادقانه و بر اساس منافع ملی طرفین، برقرار کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین با حفظ منافع ملی و شعار عزت، حکمت و مصلحت که مقام معظم رهبری برای وزارت امور خارجه ترسیم کردند، ما می‌توانیم با کل دنیا به جز رژیم غاصب اسرائیل، ارتباط برقرار کنیم. اگر آمریکایی‌ها نیز دست از شیطنت بردارند نیز ما می‌توانیم با آمریکا براساس منافع خودمان، ارتباط برقرار کنیم.

نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هیچ وقت ارتباط خودمان را با آمریکا قطع نکردیم و باعث برهم خوردن رابطه دو کشور آمریکا بوده است. این کشور با گروگان‌گیری، دشمنی را آغاز کرد و حتی در کودتای ۲۸ مرداد، ماجرای طبیس و سقوط هواپیمای مسافربری نیز نقش داشت.

دوستی همچنین آمریکا را مقصر برهم خوردن برجام دانست و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با پاره کردن برجام از آن خارج شد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران اعمال کرد. بنابراین ایران هیچ‌گاه قصد برهم زدن رابطه با آمریکا را نداشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که آقای دکتر پزشکیان در سفر به نیویورک هم عزت، تاریخ و فرهنگ و اقتدار ایران را نشان دهد و هم به همه دنیا به خصومت آمریکایی‌ها با ما اشاره کند.

عضو پیشین شورای شهر تهران با اشاره به ترور شهید سلیمانی گفت: داغ سردار برای ما ابدی است و داغ کمی نبود؛ آمریکایی‌ها باید تاوان بدهند و از پشیمانی خجالت بکشند. آمریکا باید از ایران عذرخواهی کرده و خساراتی که به ایران زده اشت را بپردازد تا ما نیز بتوانیم با این کشور ارتباط برقرار کنیم.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا