سیاست

دفاع مقدس سبب تحقق شعار “ما می‌توانیم” برای تولید صنایع عظیم نظامی و موشکی شد

اسماعیل کوثری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر این که دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ کشور است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ضربه بسیار سنگینی بر پیکر استکبار وارد کرد، آنها تصور نمی‌کردند که امام خمینی(ره) با دست خالی سیاست‌های دو ابرقدرت را از بین ببرد.

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله افزود: دو ابرقدرت به ویژه آمریکایی‌ها منافع زیادی در ایران داشتند و برای جبران این ضربه سنگین، توطئه‌های متعددی را انجام دادند. مانند ترور شخصیت‌ها، حمله نظامی که البته زمین گیر شدند و تلاش کردند انقلاب نوپای اسلامی را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا به دنبال رخنه در بخش‌های مهم کشور در ابتدای انقلاب بودند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با هوشمندی بسیار بالایی این مسائل را با دقت پیش بینی کرد و جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به این موضوع تاکید داشتند که همانطور که انقلاب توسط مردم به پیروزی رسید، توسط خود مردم حفظ می‌شود و ارتش ۲۰ میلیونی را در سال ۱۳۵۸ مطرح کردند. اما دشمن با نظریه پردازی‌های امام(ره) آشنا نبود و به رغم اینکه توطئه‌هایی توسط عمال دشمن نظیر بنی صدر انجام شد، اما این توطئه‌ها با درایت امام راحل یکی پس از دیگری خنثی شدند که یکی از مهمترین این توطئه‌ها، تحمیل جنگ به ایران اسلامی بود.

بنی صدر با خیانت سبب تحمیل جنگ به نظام اسلامی است

کوثری خاطر نشان کرد: بنی صدر در جایگاه رئیس جمهور و فرماندهی کل قوا، از آنجا که نفوذی دشمن بود، ارتش را برای دفاع آماده نکرد و از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جلوگیری از تجاوز ممانعت به عمل آورد و در حقیقت به نظام اسلامی خیانت کرد تا در نهایت جنگ به انقلاب اسلامی تحمیل شود.

جانشین اسبق فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه صدام به دلیل خوی جنگ طلبی توسط غرب به رهبری حزب بعث عراق رسید، تاکید کرد: رژیم بعث عراق با حمایت آمریکا و غرب در روز ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ با بمباران تهران جنگ را آغاز کرد. چرا که آنها متصور بودند که سه روزه خوزستان را خواهند گرفت و در مدت ۷ روز تهران را تصرف خواهند کرد تا تاروپود نظام اسلامی را برچینند.

کوثری ادامه داد: اما مردم به فرمان امام جلوی دشمن ایستادند و ارتش و سپاه وارد فضای جبهه شدند تا جلوی پیشرفت دشمن گرفته شود. ولی در ۱۰ ماه نخست جنگ با خیانت‌های بنی صدر، ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر از خاک ایران به اشغال ارتش بعث عراق رسید.

دفاع مقدس سبب تحقق شعار "ما می‌توانیم" برای تولید صنایع عظیم نظامی و موشکی شد

وحدت بین ارتش و سپاه بعد از فرار بنی صدر محقق شد

وی با بیان اینکه از زمان فرار بنی صدر و فرماندهی امام راحل بر کل نیروهای مسلح، وحدت ارزشمندی بین ارتش و سپاه ایجاد شد، گفت: به رغم اینکه در ابتدای جنگ، بنی صدر دو درجه از درجه شهید صیاد شیرازی را به دلیل همکاری با سپاه از وی گرفت، اما امام راحل با درایت ایشان را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب کرد تا همراه با محسن رضایی در سپاه وحدت بی مثالی را در دفاع مقدس شکل دهند.

جانشین فرمانده تیپ ۲۰ زرهی رمضان در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه همکاری سپاه و ارتش منجر به عملیات‌های متعدد و پیروزی‌های افتخار آمیز در دفاع مقدس شد، تصریح کرد: این رویه سبب شد حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمن نرسد. به عبارتی پیروزی‌ها در هشت سال دفاع مقدس با کلام امام راحل و رشادت رزمندگان محقق شد.

دفاع مقدس سبب تحقق شعار "ما می‌توانیم" برای تولید صنایع عظیم نظامی و موشکی شد

افتادگی فرماندهان همراه با خلاقیت و ابتکار به پیروزی‌های متعدد در دفاع مقدس منجر شد

کوثری، الگوی بسیاری از رزمندگان در دوران دفاع مقدس را عاشورای حسینی عنوان کرد و یادآور شد: رفتار، اخلاق و منش بسیاری از فرماندهان همراه با افتادگی آنها به نحوی بود که رزمندگان شیفته این مرام شدند. همچنین ابتکار بسیاری از فرماندهان در عملیات‌های مختلف در کنار ابتکار، خلاقیت در تولید موشک و سایر تجهیزات نظامی عامل بسیاری از موفقیت‌ها در دفاع مقدس شد.

وی ادامه داد: به رغم اینکه دشمن از همه توان خود برای به زانو درآوردن ایران اسلامی استفاده کرد، اما سرانجام به استیصال رسید و مبتکر این حرکت خود رزمندگان بودند که موجب سربلندی نظام اسلامی شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس را الگوی کار جهادی برای رسیدن به موفقیت برشمرد و تاکید کرد: نسل فعلی باید از فداکاری و ایثارگری رزمندگان الگو بگیرد که چگونه آنها با از خودگذشتگی توانستند پیروزی در دفاع مقدس را عملیاتی کنند و در حقیقت شعار ما می‌توانیم را محقق کرده و ارسال موشک ماهواره بر در این زمان نتیجه تداوم این شعار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در عملیات خیبر کمک شهید همت بودم و ایشان از اینکه نیروی‌های اسلام، رژیم بعثی را در عملیات‌ها شبانه پس می‌زد ولی در روز، دشمن به مواضع خود بازمی‌گشت، دلگیر و ناراحت بود. در این زمان حسن طهرانی مقدم که ناآشنا بود، اعلام کرد که برای بازکردن دژ موشکی خواهد آورد.

دفاع مقدس کشور را به پیشرفت‌های چشمگیری در تولید صنایع نظامی و موشکی رساند

وی ادامه داد: فردای آن روز طهرانی مقدم با یک موشک که بر روی کامیون نصب کرده بود، آمد ولی در زمان پرتاب به درستی عمل نکرد تا همانجا اعلام کند که موشک خواهد ساخت و این شعار را با اراده خود که جوانی ۲۳ ساله بود، به نتیجه رساند و کاری کرد که امروز دست ایران و جبهه مقاومت پر است.

کوثری با بیان اینکه طبق فرمایش امام راحل جنگ فی نفسه بد است، تصریح کرد: اما همانطور که حضرت امام راحل فرمودند، دفاع مقدس سبب شد ما به پیشرفت‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های مهمی در صنایع دفاعی و نظامی برسیم تا دفاع مقدس سبب شود ما می‌توانیم را در بخش‌های مختلف عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در زمان فعلی، دفاع مقدس الگوی مردم شود، باید مسئولان به مانند فرماندهان زمان جنگ به فکر نیروها و مردم باشند و منافع خود را در اقتصاد در نظر نگیرند که در چنین شرایطی شاهد پیشرفت‌های عظیمی در کشور خواهیم بود.

دفاع مقدس سبب تحقق شعار "ما می‌توانیم" برای تولید صنایع عظیم نظامی و موشکی شد

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا