علم و دانش

ترخیص از بیمارستان برخلاف نظر پزشک و افزایش خطر مرگ

تهران- ایرنا- بیمارانی که بیمارستان را بدون موافقت پزشکان ترک می‌کنند در مقایسه با افرادی که با نظر پزشک از بیمارستان مرخص می‌شوند، تا ۳ برابر بیشتر احتمال دارد در سال بعد جان خود را از دست بدهند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، بر اساس پژوهش‌ جدید منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا، در افرادی که پیش از موعد و بدون موافقت پزشکان، خود را از بیمارستان ترخیص می‌کنند، خطر بیش‌مصرفی دارو در یک ماه بعد ترخیص ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

بیماران به دلایل مختلفی از جمله درمان نادرست، هوس‌های غذایی، استرس، درگیری با کارکنان بیمارستان، محدودیت‌های حرکت یا محدودیت برای حضور ملاقات‌کنندگان، بیمارستان را زودتر از موعد ترک می‌کنند.

دکتر جان استِیپِلز (John Staples)، سرپرست گروه پژوهشی دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا می‌گوید: از مدت‌ها پیش، پزشکان و پرستاران احتمال می‌دادند ترخیص از بیمارستان برخلاف نظر پزشکان، خطر بیش‌مصرفی را افزایش می‌دهد.

ترخیص از بیمارستان برخلاف نظر پزشک و افزایش خطر مرگ

وی می‌گوید: برای بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد، گاهی اوقات ممکن است بستری شدن طولانی‌مدت در بیمارستان دوره دوری از موادمخدر باشد، که تحمل دارویی (کاهش واکنش مصرف‌کننده دارو یا مواد مخدر پس از تکرار مصرف) را کاهش می‌دهد و دسترسی به درمان‌های اعتیاد را قطع می‌کند. پس از ترخیص ممکن است درد مداوم و اعتیاد درمان‌نشده این بیماران تشدید شود؛ همه این عوامل ممکن است خطر بیش‌مصرفی دارو را افزایش دهد.

پژوهشگران برای فهم ارتباط میان ترخیص از بیمارستان بدون موافقت پزشکان و بیش‌مصرفی دارو، اطلاعات ۱۸۹ هزار و ۸۰۸ بیمار بستری در بیمارستان بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ میلادی در استان بریتیش کلمبیا در کانادا را بررسی کردند. در مجموع ۶ هزار و ۴۴۰ (۳.۴ درصد) نفر از این بیماران، خود را برخلاف توصیه پزشکان از بیمارستان ترخیص کرده بودند. پژوهشگران دریافتند این بیماران معمولاً مردان جوان‌تر مبتلا به بیماری روانی، دچار اختلال مصرف مواد یا دارای سابقه مصرف داروی غیرقانونی هستند.

بیش‌مصرفی کشنده یا غیر کشنده داروی غیر قانونی در بیماران در ۳۰ روز اول پس از ترخیص خودخواسته زودهنگام از بیمارستان، ۱۰ برابر بیشتر از بیمارانی است که با نظر پزشک از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا