سیاست

ظریف آمادگی ایران را برای کمک به خاتمه جنگ در غزه تکرار کرد

به گزارش ایرنا، تارنمای ان بی سی امروز به نقل از محمدجواد ظریف نوشت: ما می خواهیم جهان برای شهروندان‌مان و شهروندان جهان صلح آمیزتر و با ثبات‌تر باشد. ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از خود دفاع خواهیم کرد.

وی همچنین گفت که تهران حق دارد در زمان مورد نظر خود نسبت به نقض آشکار حاکمیت ایران و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، انتقام بگیرد.

معاون رئیس جمهوری گفت که پس از آن ترور «جامعه جهانی از ما خواست تا برای پایان دادن به جنگ غزه خویشتن داری کنیم.» اما به گفته وی، وعده آتش بس (در غزه) هرگز محقق نشد.

وی در مورد نگرانی آمریکا از برنامه هسته ای ایران تاکید کرد که مقصر اصلی آمریکاست چرا که دولت دونالد ترامپ بود که از برجام خارج شد.

ظریف گفت: این اشتباه محاسباتی دولت ترامپ بود که از توافق هسته ای خارج شد. این یک وضعیت باخت – باخت بوده است.

وزیر امور خارجه پیشین که به همراه هیأت ایرانی به نیویورک رفته است روز گذشته در پیامی نوشت: دکتر پزشکیان مستدل‌ترین دفاع از مقاومت مردم فلسطین، لبنان و یمن را در نیویورک بیان و با صریح‌ترین عبارات، جنایات رژیم اسرائیل و برخورد دوگانه کشورهای غربی با موضوعاتی همچون تسلیحات، جنگ و حقوق بشر را افشا کردند و نشان دادند که این اسرائیل نسل‌کش است که متجاوز، دارنده سلاح هسته‌ای و تهدید منطقه و جهان بوده و بر بنیاد ترور و آپارتاید شکل گرفته و تداوم یافته است، نه ایران که مدافع قربانیانِ اشغال و نسل‌کشی، منادی صلح و مطالبه‌گرِ خلع سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان است.

وی تصریح کرد: در دام روایت‌سازانی که ۷۰ سال است چهره‌ای وارونه از منطقه ما ساخته‌اند نیفتیم و به جای رسانه‌های صهیونیستی به خدمتگزاران خود اعتماد کنیم.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا