سیاست

تصویب اساسنامه صندوق توسعه فیبر نوری در هیات وزیران

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سید ستار هاشمی» اعلام‌کرد: صندوق توسعه شبکه فیبر نوری، بر اساس بند «ب»، ماده ۶۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های زیرساختی کاروران (اپراتورها) مخابراتی و توسعه شبکه دسترسی اینترنت پهن باند مبتنی بر تار (فیبر) نوری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

وی افزود: کاروران مخابراتی با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه‌گذاری، سالیانه دست‌کم پنج میلیون امکان برقراری اشتراک اینترنت پهن‌باند ثابت مبتنی بر تار (فیبر) نوری در کشور ایجاد می کنند.

هاشمی تاکید کرد: با تشکیل این صندوق و حمایت های مالی دولت در قالب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، روند توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری در کشور تسریع می‌شود.

وی تصریح‌کرد: با اجرای پروژه ملی فیبر نوری، منازل و کسب و کارها به برقراری توازن بار ترافیکی بین شبکه ثابت و سیار کشور کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش شاخص‌های آماری مربوط به بخش ارتباطات در بهار ۱۴۰۳ که توسط سازمان تنظیم مقررات منتشر شده است، در سه ماه نخست سال جاری به هشت میلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ خانوار رسیده است.

اکنون ۱۷۰ شهر دارای پوشش بالای ۶۰ درصد هستند، ۵۲ شهر دارای پوشش بین ۳۰ تا ۶۰ درصد داشته و ۲۱۰ شهر نیز پوشش کمتر از ۳۰ درصد دارد.

کل شهرهای دارای پوشش تا پایان سه ماه نخست ۱۴۰۳ اکنون ۴۳۲ شهر است.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا