علم و دانش

قابلیت‌های صادرات محصولات فناورانه کرمان بررسی شد

کرمان – ایرنا – همزمان با بازدید معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی از واحدهای مستقر در شهرک علم و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان، ظرفیت ها و قابلیت های صادرات این محصولات ارزیابی و بررسی شد.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی(هایتک)، این بازدید روز سه شنبه سوم مهر با همراهی مسئولان پارک هایتک و با هدف بررسی توانمندی‌های فناوران و شناسایی فرصت‌های صادراتی برای محصولات تولیدی آنها انجام شد.

معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در این بازدید با ارائه توضیحات مسئولان واحدهای فناور، از نزدیک با فرآیند تولید و توسعه محصولات آشنا شد.

مهدی هاجری همچنین به بررسی چالش‌ها و موانع موجود در مسیر صادرات پرداخت و توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم برای تسهیل این امر را در اختیار واحدها قرار داد.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از فناوران و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه صادرات تاکید کرد: با همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، محصولات فناورانه ایرانی بتوانند جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی پیدا کنند.

فرشید کی نیا رییس پارک علم و فناوری هایتک کرمان نیز با مهم خواندن تعاملات و بازدیدها تصریح کرد: حضور محصولات فناوران کرمانی در گرو همکاری با سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی است.

راهکارهای تسهیل صادرات فناوران کرمانی

بر پایه این گزارش همچنین در نشست سه‌جانبه با حضور رییس پارک علم و فناوری هایتک، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و رییس گمرک استان کرمان با محوریت ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران راهکارهای تسهیل صادرات فناوران کرمانی بررسی شد.
رییس پارک علم و فناوری هایتک کرمان در این نشست با اشاره به معرفی پارک علم و فناوری هایتک کرمان و حوزه‌های فعالیتی واحدهای فناور مستقر در آن گفت: یکی از اهداف اصلی پارک را رشد و توسعه کسب و کار واحدهای فناور مستقر در پارک است.

کی نیا این نشست را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از خدمات گمرکی با حمایت گمرک استان کرمان و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی دانست.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در زیست‌بوم فناوری کرمان، از پیگیری عملیاتی شدن اقدامات در این زمینه خبر داد.

معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی نیز به معرفی نحوه فعالیت این سازمان و حمایت از صادرات محصولات واحدهای فناور و همکاری با گمرک پرداخت.

محمد دولتی رییس گمرک استان کرمان هم در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از اکوسیستم فناوری استان با کمک پارک علم و فناوری هایتک کرمان گفت: معافیت مالیاتی در زمینه مواد اولیه، ماشین‌آلات، خدمات و تولید بدون عوارض از راه‌اندازی انبار اختصاصی تجمیعی با تولیت پارک انجام می شود.
برپایه این گزارش به موجب ماده ۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان و تقویت همکاری های بین المللی، اجازه داده می شود واحدهای پژوهشی و فناوری ومهندسی مستقر در پارک های علم و فناوری در جهت انجام ماموریت های محوله، از مزایای قانونی مناطق آزاد در خصوص روابط کار، معافیت های مالیاتی و عوارض، سرمایه گذاری خارجی و مبادلات مالی بین المللی برخوردار شوند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جموری فعالیت می کند که با هدف زمینه‌سازی برای افزایش ارتباط علمی، فناوری و نوآوری با دیگر کشورها و همچنین دستیابی به جایگاه مشخص و قابل توجهی از تجارت منطقه‌ای و جهانی محصولات دانش‌بنیان ذیل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شکل گرفته است.
دانشگاه هایتک واقع در ماهان شهرستان کرمان در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر کرمان از بزرگراه هفت باغ علوی قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا