اقتصادی

اولین آزمایشگاه تست و بررسی محصولات آروا راه‌اندازی شد

شرکت آروا که یکی از شرکت‌های تولیدکننده ابزار در کشور است، اولین آزمایشگاه مرجع صنعت ابزار در کشور را راه‌اندازی کرد.

آروا که با شعار تبلیغاتی «آروا، ابزار موفقیت» شناخته می‌شود، نخستین آزمایشگاه تست و بررسی محصولات خود را با حضور مدیران این شرکت و خبرنگاران رسانه‌های مختلف افتتاح کرد. براساس گفته‌های مدیران آروا، این شرکت اولین شرکتی است که برای اینورترهای جوشکاری خود استاندارد ملی ایران را دریافت کرده است. طبق اعلام قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آروا،‌ در این آزمایشگاه از بهترین دستگاه‌ها برای آزمایش مقاومت محصولات آروا در برابر آب و ضربه استفاده می‌شود.

حمید مصلایی پور یزدی، قائم‌مقام مدیرعامل در شرکت آروا، در نشست خبری تاسیس اولین آزمایشگاه تست و بررسی محصولات آروا گفت: «آروا کارش را با واردات ابزار آغاز کرد و پس از موفقیت در این راه، تصمیم گرفتیم خودمان تولیدکننده محصولات باشیم. دیدیم که تا به‌حال صنعت ابزار ایران، متولی نداشته برای همین صنعت و نحوه کنترل کیفیت را وارد بازار ایران کردیم.»

مصلایی‌ معتقد است که با ایجاد خط تولید پیشرفته و توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، آروا به یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده ابزار در کشور تبدیل شده است. براساس گفته‌های قائم‌مقام مدیرعامل آروا، در حال حاضر بیش از ۸۵۰ هزار نفر در این شرکت مشغول به‌ کار هستند. او گفت: «اشتغال‌زایی یکی از اهداف ما در آروا بوده است. طبق چشم‌انداز ۳ ساله‌ای که در سال ۱۴۰۰ تدوین کردیم، می‌خواستیم در سال ۱۴۰۳به هزار نفر و تا سال ۱۴۰۵ به ۱۵۰۰ نفر تا ۲۰۰۰ نفر برسیم که در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تعداد همکارانمان به بیش از ۸۵۰ نفر رسید.» مصلایی با اشاره به اهمیت انتخاب ابزارآلات توسط کاربران گفت: «محصولات آروا علاوه بر این‌که استانداردهای بین‌المللی را دارد، از استانداردهای داخلی هم برخوردار است. اما نباید فراموش کرد که استاندارد را کاربران تعیین می‌کنند و همه‌چیز به استاندارد ملی و استانداردهای بین‌المللی ختم نمی‌شود.»

اولین آزمایشگاه تست و بررسی محصولات آروا راه‌اندازی شد

آروا، با وجود فرآیند دشوار واردات و صادرات، مواد اولیه و برخی از قطعات محصولاتش را از دیگر کشورها وارد می‌کند و به کشورهای همسایه نیز صادرات دارد. قائم‌مقام مدیرعامل آروا بر این باور است که محصولات این شرکت می‌تواند با برندهای جهانی رقابت کند. او تاکید کرد که با توجه به کیفیت بالای محصولات آروا، آن‌ها محصول اینورترهای جوشکاری‌شان را ۷۰ ماه گارانتی کرده‌اند و امیدوارند با راه‌اندازی اولین آزمایشگاه تست و بررسی محصولات آروا، دوام محصولاتشان بیشتر از قبل شود.

اولین آزمایشگاه تست و بررسی محصولات آروا راه‌اندازی شد

حمید مصلایی پور یزدی افزود: «برای راه‌اندازی این آزمایشگاه مرجع صنعت ابزار، از نیروهای متخصص داخلی و مشاوران خارجی کمک گرفتیم. این آزمایشگاه علاوه بر اشتغال‌زایی برای فعالان صنعت ابزار، محصولات ما را آزمایش می‌کند. تست عملکرد اینورتر در این آزمایشگاه شامل تست سقوط و تست‌های ضد آب بودن و….. می‌شود.»

او گفت که محصولات آروا مقاومت زیادی دارند اما نیاز مصرف‌کنندگان این ابزارآلات متفاوت است. قائم‌مقام مدیرعامل آروا خاطرنشان کرد: «ادعا نمی‌کنیم که صفر تا ۱۰۰ محصول را خودمان تولید می‌کنیم. برنامه ما این است که ۷۰ درصد محصولاتمان تولیدی باشد اما مصرف‌کننده را تحت‌فشار قرار نمی‌دهیم که حتماً محصول ما را بخرد. تلاش ما این است که محصولاتی را تولید کنیم که از نظر کیفیت و قیمت چیزی باشد که مصرف‌کننده می‌خواهد. ما صنعت تولید را یاد گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمترین خطا، کارها را پیش ببریم تا کالاهایی ریشه‌دار را بسازیم.»

حمید مصلایی پور یزدی بر این باور است که آروا سهم زیادی از بازار ابزار را به خود اختصاص داده است و قصد دارد در آینده سهم خود از این بازار را گسترش دهد. او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره طرح تعویض اینورترهای جوشکاری آروا گفت: «طرح تعویض اینورترها را برای تعامل بیشتر با مصرف‌کنندگان و رضایت آن‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم. در این طرح، به جای تعمیر اینورترها، به مصرف‌کنندگان یک اینورتر نو می‌دهیم. این کار باعث می‌شود که ارتباط ما با مصرف‌کنندگان کالاهایمان توسعه یابد.» قائم‌مقام مدیرعامل آروا تاکید کرد که این طرح تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

محمد امین مصلایی‌ پور یزدی، مدیرعامل آروا نیز درباره دلیل گارانتی ۷۰ ماهه محصولات این شرکت گفت: «ما گارانتی۷۰ ماهه ارائه می‌کنیم چون آن‌قدر کیفیت محصولات آروا خوب است که کمتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. ابتدا گارانتی ۱۲ ماهه را ارائه کردیم و وقتی دیدیم در یک سال دستگاه‌ها به تعمیر نیاز نداشتند، آن را به ۲۴ و سپس ۳۶ ماه رساندیم و دیدیم که همچنان محصولات برای کاربرانمان خوب کار می‌کند. به همین خاطر، گارانتی ۷۰ ماهه را برای محصولاتمان در نظر گرفتیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا