سیاست

رئیس‌جمهور پیام صلح را به گوش جهان رساند/رویکرد مثبت آمریکا به نطق پزشکیان

محمدمهدی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سخنان مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نطق بسیاری خوبی ایراد کرد و به درستی موضوع تعامل سازنده جمهوری اسلامی با جهان را به گوش همه کشورها رساند و بر موضوع تعاملات بین المللی سازنده همراه با احترام متقابل بین کشورها تاکید کرد.

وی افزود: کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل به ویژه آمریکا نیز به نطق دکتر پزشکیان واکنش مثبتی نشان دادند و رسانه‌های آمریکایی نیز به آن اشاره کردند.

گفتمان رئیس جمهور در نیویورک، توقف فوری خشونت در جهان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره گفتمان صلح و توقف فوری خشونت که رئیس جمهور در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل به آن اشاره کرد، گفت: رئیس جمهور بسیار دقیق و حساب شده به موضوع وحشیگری رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین و لبنان اشاره کرد مبنی براینکه جامعه جهانی باید با انجام اقداماتی فوری، پیش از آنکه صهونیست‌ها تمام منطقه را به آتش بکشند، جنایت‌های این رژیم را متوقف کنند.

شهریاری درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تمام مردم فلسطین آینده خود را با برگزاری همه پرسی تعیین کنند، یادآور شد: باید همه کشورها به سمت منطقه متحد و قوی حرکت کنند که این موضع نیز در سخنان رئیس جمهور مشهود بود. البته همانطور که رئیس جمهور به آن اشاره کرد، ایران خواهان صلح است و با هیچ کشوری به دنبال دعوا نیست. بلکه صلح و امنیت پایدار را برای تمام کشورهای جهان دنبال می‌کند.

رئیس جمهور در دیدار با همتایان خود در آمریکا به دنبال کاهش فشار تحریمی است

وی درباره دیدارهایی که رئیس‌جمهور در نیویورک با مقامات سایر کشورها انجام داد، تصریح کرد: این دیدارها می‌تواند اثرات اقتصادی مهمی برای کشور به همراه داشته و قیمت دلار و ارز به ثبات برسد که در چند ماه گذشته چنین بوده و در نهایت نتیجه آن بهبود سرمایه گذاری در کشور است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس، تیم همراه رئیس‌جمهور را بسیار حرفه‌ای توصیف کرد و گفت: امیدواریم اقدامات مثبت تیم همراه رئیس‌جمهور در دیدار با مقامات سایر کشورها به کاهش فشار تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

شهریاری با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به تغییر سیاست‌های اروپا و آمریکا در قبال ایران تاکید کرد، افزود: دکتر پزشکیان نیز به این موضوع اشاره کرد که دولت چهاردهم سیاست تغییر را در برنامه خود لحاظ کرده است و امیدوار است کشورهای غربی نیز به این شرایط توجه ویژه نشان دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا در شرایط فعلی به دنبال تشدید بحران با جمهوری اسلامی نیست، گفت: آمریکایی‌ها هم می‌توانند خواهان ارتباطات بیشتری با جمهوری اسلامی شوند و در قالب فضای بین المللی و برجام، رویکرد جدیدی را در تعامل با ایران به وجود بیاورند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: قاطبه نمایندگان در فضای جلسه علنی مجلس به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نگاه مثبتی داشتند و امیدواریم کشورهای جهان به خصوص کشورهای غربی برای ایجاد جهانی بهتر، از گذشته درس بگیرند و در تعامل با جمهوری اسلامی حسن نیت خود را نشان دهند.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران از جنبش های آزادی بخش و مردمی حمایت کرده است که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری رژیم اسرائیل بوده اند، ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده‌ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می‌کنیم.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا