کتاب و ادبیات

مطالبه فعالان حوزه چاپ تغییر ساختاری در تصدی این صنعت است

مشهد-ایرنا- نایب رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: اهالی صنعت چاپ خواستار تغییرات ساختاری از دولت چهاردهم و واگذاری مدیریت این صنعت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن هستند. و تجارت.

به گزارش ایرنا، عباس سرابیان پنجشنبه شب در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ خراسان افزود: با توجه به سابقه فرهنگی صنعت چاپ و انحصار فعالیت های چاپ در دهه های گذشته در قالب انتشار محصولات. ، این صنعت از نظر ساختار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولات صورت گرفته، ضرورت بازنگری ساختاری و واگذاری تصدی این صنعت به وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورتی انکارناپذیر است، بنابراین نظارت بر محتوای چاپی همچنان بر عهده وزارت صنعت است. فرهنگ و ارشاد اسلامی.

نایب رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: بخش مرکزی صنعت چاپ در چرخه تولید و ارزش محصولات بدون شک شاخصی عمده در تولید ناخالص داخلی کشور محسوب می شود و با توجه به سرمایه گذاری پیش بینی شده و جهت صادرات یکی از شاخص های تولید ناخالص داخلی کشور است. مهمترین ارکان اقتصادی کشوری غیر نفتی است.

وی وجه دیگر صنعت چاپ و بسته بندی را ورود محصولات جدید به بازارهای داخلی و صادراتی دانست و افزود: صنعت چاپ با بهره مندی از نقش طراحی و هنری، بستر مناسبی برای ایجاد بازار، فرهنگ و فرهنگ جدید است. ساختمان در صنعت چاپ به عنوان بخش سخت افزاری و سرمایه ای محصولات فرهنگی به عنوان یکی از محورهای ترویج فرهنگ در جوامع همواره برجسته و کاربردی بوده است.

سرابیان ادامه داد: همچنین این صنعت از سال های گذشته چرخه اطلاع رسانی و دانش را از طریق کتاب و مجلات بر عهده داشته است، از این رو مصادف شدن روز ملی صنعت چاپ را با برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی در مشهد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این مصادف فرصت بیشتری برای بحث و تبادل نظر فعالان صنعت چاپ برای توسعه این صنعت فراهم شود.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز صنعت چاپ علاوه بر حوزه فرهنگی، تاثیر شگرفی در تولید محصولات با بسته بندی و اطلاع رسانی و تبلیغات محصول داشته است، از این رو تعامل هنر و صنعت همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. صنعت چاپ با استفاده از فناوری فناوری های جدید و استفاده از دنیای طراحی، گرافیک و تصاویر دیجیتال کمک زیادی به فروش محصولات کرده است.

نایب رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: تحولات صنعتی در شعاع گسترش مبادلات اقتصادی، صنعت چاپ را به یکی از صنایع استراتژیک کشور تبدیل کرده تا جایی که از صنعت چاپ به عنوان صنعت محرک کشور یاد می شود.

وی تصریح کرد: امروزه نه تنها صنعت چاپ به عنوان یک صنعت مهم در اقتصاد کشور محسوب می شود، بلکه پشتوانه رشد سایر بخش های اقتصادی کشور است، همه حوزه های اقتصادی از حوزه اطلاع رسانی گرفته تا بسته بندی و تبلیغات صادراتی در برخی بخش ها. راه صنعت چاپ نیازمند است.

سرابیان افزود: اگرچه صنعت چاپ به عنوان یک بخش فرهنگی شناخته می شود و حوزه چاپ کتاب و مطبوعات یکی از مهمترین کاربردهای آن است، اما تحولات جهانی چاپ را از یک ابزار فرهنگی به یک صنعت استراتژیک تبدیل کرده است.

مطالبه فعالان حوزه چاپ تغییر ساختاری در مدیریت این صنعت است

صادرات 10 هزار میلیارد ریالی صنعت چاپ خراسان رضوی

نایب رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: ماشین آلات صنعت چاپ کشور بسیار فرسوده هستند اما فعالان این صنعت با تمام امکاناتی که در اختیار دارند موفق شده اند در زمینه صادرات محصولات چاپی تلاش گسترده ای داشته باشند. تا خراسان رضوی قطب چاپ کشور باشد. سال گذشته توانسته بود 10 میلیارد ریال محصولات چاپی به کشورهای همسایه به ویژه عراق و افغانستان صادر کند.

سرابیان افزود: با توجه به تلاش کشورهای همسایه ایران به ویژه ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه صنعت چاپ، بیم آن وجود دارد که بازار اطراف از دست فعالان صنعت چاپ کشورمان گرفته شود، بنابراین انتظار می رود همزمان با حمایت دولت از صنایع داخلی، زمینه واردات مواد اولیه مرغوب برای صنعت چاپ و بسته بندی فراهم شود.

وی خواستار رفع موانع و بروکراسی اداری و مقررات زدایی در حوزه صنایع شد و گفت: تحولات فناوری باعث شده است که چاپ کتاب به عنوان یکی از بخش های فعال این صنعت مورد توجه قرار گیرد و انتظار می رود چاپ دیجیتال در این صنعت گسترش یابد. کشور و استفاده از فناوری های نوین در صنعت چاپ باید مورد توجه دولت قرار گیرد تا فعالان صنعت چاپ کشورمان بتوانند با کشورهای همسایه رقابت کنند.

علی مغانی یکی دیگر از اعضای اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از موفقیت های این استان راه اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر مصوب دولت در مشهد بود که در این شهرک 128 واحد صنعتی چاپ ایجاد شده است. تا کنون

نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل 90 در شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: صنعت چاپ یکی از پایه های اصلی در توسعه صادرات غیرنفتی است و می توان با بهره گیری از این صنعت و اشتراکاتی که با کشورهای دیگر وجود دارد سفارش دهید. افزایش تولیدات ایرانی

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر افزود: تلاش ما در کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی این است که رویکرد نظارتی به رویکرد حمایت از فعالان اقتصادی را تغییر دهیم تا مشکلات آنها در حوزه بیمه، بانک و سایر بخش ها حل شود. برای حل این مشکلات با آنها صحبت کنیم.

وی بیان کرد: فعالان صنعت چاپ و بسته بندی مطالباتی را مطرح کرده اند که در نظر داریم برای پاسخگویی به این مطالبات با وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون اصل 90 تماس بگیریم.

مطالبه فعالان حوزه چاپ تغییر ساختاری در مدیریت این صنعت است

چاپ نشان دهنده محصول ایرانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اگرچه در ابتدا صنعت چاپ به حوزه چاپ و چاپ کتاب محدود بود، اما کم کم به دلیل علاقه مردم و لزوم گسترش نشر کتاب. در سطح جهانی، صنعت چاپ توسعه یافته است.

محمد حسین زاده وی افزود: امروزه نشر قرآن در کشور ما یک فرآیند صنعتی و در عین حال ارزشمند است و جمعیت مسلمانان جهان روز به روز در حال افزایش است و علاقمندان به قرآن روز به روز در حال افزایش هستند و اغراق نیست. که زبان فارسی و تعلیمات دینی صنعت چاپ را مدیون آن است خودگستری در جهان است.

وی تصریح کرد: اگر صنعت چاپ در ابتدا یک صنعت کاملاً فرهنگی بود، امروز با تمام صنایع گره خورده است، فعالان سایر صنایع نیازمند صنعت چاپ هستند تا محصول نهایی خود را در قالب یک بسته بندی شیک و زیبا به بازار عرضه کنند. .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: صنعت چاپ در تجاری ترین شکل خود فرهنگی است زیرا معرف کالای ایرانی است و اگر بهترین و باکیفیت ترین تولید ایرانی فاقد بسته بندی جذاب و هنرمندانه باشد در بازار با شکست مواجه می شود.

وی افزود: صنعت چاپ در مرحله تعالی خود در عرضه کالا معرف کالای ایرانی است و تلاش ایرانیان برای دستیابی به این محصول، صنعت چاپ ثمره تلاش همه فعالان صنعتی را در قالب یک هنر ایرانی به نمایش می گذارد. “

حسین زاده تصریح کرد: از سوی دیگر صنعت چاپ با هنر نویسندگی، عکاسی، نقاشی، طراحی و روزنامه نگاری نیز گره خورده است. بسته بندی شده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از فعالان برتر صنعت چاپ و همچنین اعضای اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی تجلیل شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا