کتاب و ادبیات

افتتاح تالار حافظ و کلاس زبان فارسی در مدرسه ۶۱ ایروان

تهران – ایرنا – با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان؛ سالن حافظ و کلاس زبان فارسی در مدرسه شماره 61 ایروان افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، «تالار حافظ» و کلاس زبان فارسی در مدرسه شماره 61 ایروان که با همت و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بازسازی و نوسازی شد، عصر پنجشنبه مهرماه جاری 5 طی مراسمی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی سفارت. جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با تشکر از دولت ارمنستان برای فراهم کردن بستر یادگیری زبان فارسی در مدارس این کشور، از مدیریت مدرسه برای استفاده از این بستر و امکان آموزش زبان فارسی قدردانی کرد. و همچنین تلاش معلمان برای آموزش این زبان. انجام داد

مهدی سبحانی بازسازی و نوسازی تالار حافظ و کلاس زبان فارسی در این مدرسه را نشانه دوستی مردم دو کشور دانست و با اشاره به اینکه فارسی زبان عشق، دوستی، صلح و محبت است. تاکید کرد: فارسی‌آموزان در ارمنستان حلقه‌های پیوند دوستی دو کشور هستند. ملت و سرمایه اجتماعی دو کشور هستند.

افتتاح تالار حافظ و کلاس زبان فارسی در مدرسه 61 ایروان

لوسین گریگوریان مدیر مدرسه نیز از حمایت های سفیر ایران در بازسازی این سالن و کمک به تقویت زبان فارسی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که فارسی آموزان این مدرسه پل ارتباطی بین دو کشور باشند. در آینده و از دانش و مهارت های خود برای تقویت دوستی استفاده کنند. و از تفاهم ایران و ارمنستان بهره مند شوند.

وی با اشاره به افزایش تعداد فارسی آموزان این مدرسه، آن را نشانه علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان فارسی دانست.

در این مراسم کتاب های آموزش زبان فارسی مرحله اول نیز در اختیار فارسی آموزان قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا