موسیقی

اثر مشترک معتمدی و «رامبراند تریو» نامزد جایزه منتقدان آلمان شد



به گزارش آرتونلاین، چندی پیش مجله «nrc» که یکی از معتبرترین نشریات هلند است، آلبوم «در انتظار» را به عنوان بهترین آلبوم سال هلند معرفی کرد.

این بار آلبوم «در انتظار» به یکی از گزینه های اصلی دریافت جایزه منتقدان آلمانی تبدیل شده است و برندگان نهایی این جایزه معتبر در مهرماه امسال معرفی خواهند شد.

این نشریه فهرستی از بیست و پنج آلبوم برتر منتشر شده در هلند در سال 2023 را ارائه کرد که در این میان اثر مشترک محمد معتمدی و «رامبراند تریو» به عنوان بهترین آلبوم سال این کشور معرفی شد.

آلبوم “در انتظار” در 19 دسامبر 2021 در شهر آمستردام در یک کلیسای قدیمی به نام Orgel Park به صورت زنده و تک ضبط شده است.

در اجرای این آلبوم از سازهای قدیمی، ارگ های قدیمی، هارپسیکوردهای قدیمی و سازهای قدیمی و قدیمی اروپایی استفاده شده است. آلبوم «انتظار» دارای هفت قطعه است که عنوان و توضیحات هر قطعه به شرح زیر است:

آهنگ اول «ایتار» نام دارد که یک آهنگ ترکی است. قطعه بعدی «از خون جوانان وطن» نام دارد. در این قطعه از شعر معروف عارف قزوینی در تصنیف معروفی به همین نام استفاده شده است اما در اینجا شعر به صورت بداهه و آواز اجرا شده است.

تصنیف “بهار دلیخ”; این قطعه با برداشتی تازه و ملودی جدید نسبت به تصنیف قدیمی «بهار دلربا» اجرا شده است.

ترانه «کوزهگر» یک آواز بداهه بر اساس اشعار خیام است. «دمی با همه به سربردان» با غزلی از حافظ و شامل آواز و همراهی سازهای کوبه ای بدون حضور سازهای ملودیک اجرا شد.

«میان باغ» قطعه ای آوازی با شعری از حافظ است. قطعه پایانی این آلبوم به رسیتال یکی از غزلیات حافظ اختصاص دارد. محمد معتمدی در این قطعه غزلی از حافظ را با پیام «به نصیحت من گوش کن و بهانه نگیر» را با موسیقی «رامبراند تریو» خوانده است.

در کارنامه هنری محمد معتمدی آثار ماندگاری وجود دارد که برخی از آنها حاصل همکاری با گروه ها و هنرمندان خارجی است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا