سیاست

وزیر علوم: دانشگاهیان باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند  

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، حسین سیمایی صراف روز سه شنبه پس از حضور در دفتر حزب الله لبنان در تهران و امضای دفتر یادبود شهید سید حسن نصرالله، در جمع خبرنگاران، گفت: شهادت سید و سالار مقاومت سید حسن نصرالله را تسلیت عرض می‌کنم، در ماجرای حمله رژیم صهیونیستی یک قدم عقب‌تر نخواهیم نشست و موضع جمهوری اسلامی همان موضعی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند.

وی افزود: خصلتی که این عزیز را از دیگر رهبران و مجاهدان تاریخی ممتاز کرده است این بود که شجاعت را عقلانیت و درایت آمیخته بود، هم آرمانخواه بود هم واقع‌گرا و وابسته به زبان و مذهب خاصی نبود.

وزیر علوم اظهارداشت: سید حسن نصرالله تنها برای مردم شیعه لبنان خدمت نمی‌کرد بلکه برای مجموعه لبنان و تمامیت ارضی این کشور خدمت می‌کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که سید حسن نصرالله هم در سرزمین لبنان، هم فلسطین و هم در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان به عنوان یک الگوی شجاعت، مبارزه و حق‌طلبی شناخته می‌شد.

سیمایی صراف تاکید کرد: آنچه که امروز مسلمانان و حتی آزادیخواهان غیرمسلمان را به ستوه آورده؛ سیاست‌های دوگانه غرب است، متاسفانه غرب اقدامات رذیلانه اسرائیل را مشروع نامگذاری می‌کند و اقدام برای تامین عدالت تلقی می‌کند.

وی ادامه داد: این نوع واکنش‌ها در حالیکه اسرائیل بدیع‌ترین اصول حقوق بشر را نقض می‌کند و به عنوان جنایتکار جنگی و رژیم نسل‌کش بر همگان مبرهن شده است خشم مسلمانان را دو چندان کرده است.

وزیر علوم تصریح کرد: به طور قطع این مواضع هیچ خدمتی به صلح و امنیت جهانی نمی‌کند بلکه خشم و غضب مسلمان را بیشتر می‌کند و انشاء الله شاهد پیروزی حزب الله پیروزی ستم‌دیدگان و مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا