سیاست

شهادت سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان ارشد حزب الله پایان کار مقاومت لبنان نخواهد بود

به گزارش ایرنا، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در این بیانیه افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در تکمیل و ادامه تروریسم سازمان یافته خود، فرزند مبارز و آزادیخواه سرزمین لبنان، سید حسن نصرالله را به شهادت رساند. این شهید بزرگ، نمونه یک رهبر محبوب و کم‌نظیر نه فقط برای مردم لبنان بلکه برای همه ملت های رنج کشیده منطقه بود.

این بیانیه می افزاید: نصرالله نه تنها در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و آزادسازی اراضی لبنان نقش بسزایی ایفا کرد بلکه در جبهه نبرد علیه داعش نیز نقشی پررنگ داشت و با تمام توان مردم عراق و سوریه را در آزادسازی کشورشان از شر این تروریست‌های تکفیری یاری کرد. آن شهید مظلوم، یاور ملت فلسطین بود و در جنگ اخیر غزه نیز برای درگیر کردن اسرائیل در جبهه های موازی و در نتیجه کاستن از آلام و رنج های مردم مظلوم این باریکه، نهایت سعی و تلاش خود را نمود؛ تا اینکه در نهایت جان ارزشمند خود را در این مسیر فدا کرد.

در این بیانیه آمده است: هر چند فقدان این رهبرکاریزماتیک و مردمی، خنجری بر قلب شیعیان و همه ملت‌های آزاده و آزادی خواه منطقه است اما آنچه رژیم صهیونیستی و حامیانش از درک آن عاجزند، این است که مقاومت نه یک ساختار سلسله مراتبیِ قائم به فرد بلکه یک ایده و اندیشه پایدار است.

این بیانیه می افزاید: احزاب و گروه های مذهبی و ضد سلطه و اشغال همچون حزب الله، متکی به افراد نیستند، بلکه هدف و آرمان آنهاست که افراد تحت ستم را جذب می کند و نیروی پیشران آنها برای مقابله با اشغالگری و بی عدالتی می شود. بر این اساس قطعا شهادت سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان ارشد حزب الله پایان کار مقاومت لبنان نخواهد بود و این خونهای پاک، شجره های طیبه جدیدی را آبیاری می کنند، تا پای مقاومت بایستند و از آرمان آزادی فلسطین حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است: جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران ضمن محکوم کردن این ترورهای غیرقانونی و سبوعانه، به کشورهای غربی که با سکوت و حمایتهای پنهان خود هیزم به آتش ددمنشی های رهبران رژیم نامشروع صخیونیست می ریزند، هشدار می دهد که اگر به انسانیت، آزادی، حقوق بشر و همه ارزشهای بشری دیگر اعتقادی ندارند، لااقل از تاریخ درس بگیرند و به یاد آورند که بی تفاوتی، سکوت و بی عملی برابر رهبران توسعه طلب، خودکامه و بی توجه بی قوانین بین المللی چه فجایعی برای دولتها و ملتهای جهان به بار آورده بنابراین تا دیر نشده این جانور وحشی خاورمیانه را مهار کنند وگرنه جنایت های بی بدیل شان دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

این بیانیه می افزاید: همچنین بر سازمان ملل نیز فرض است تا برابر این خشونت وسیع و ترورهای وقیحانه، تنها به ابراز تأسف و نگرانی اکتفا نکند و با استفاده از مکانیزم های کارآمد تعبیه شده در منشور ملل متحد از جمله ذیل فصل هفتم این منشور، جلوی اقدامات غیر قانونی و ضد بشری نخست وزیر رژیم اشغالگر و ددمنش صهیونیست را بگیرد و به مردم جهان نشان دهد که سازمان ملل، سازمانی ناکارامد و بی خاصیت و ابزاری در دست قدرتهای بزرگ نیست.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا