کتاب و ادبیات

انتشار نخستین کتاب تالیفی درباره فتومونتاژ و تصویرسازی دیجیتال

تهران- ایرنا- کتاب «سوررئالیسم در ایران» اولین کتاب غیرترجمه فارسی در زمینه فتومونتاژ و تصویربرداری دیجیتال است که در ایران منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب «سوررئالیسم در ایران، آشنایی با مکتب سوررئالیسم از دیدگاه تصویربرداری با نرم افزار و نقاشی دیجیتال» اولین کتاب فارسی غیرترجمه نشده درباره فتومونتاژ و تصویربرداری دیجیتال در ایران است.

همیشه پیشنهاد می شود که تصویرسازی مقوله ای مختص دو رشته طراحی گرافیک و نقاشی است و ربطی به عکاسی ندارد. اما نویسنده کتاب «سوررئالیسم در ایران» در این کتاب قاطعانه اعلام می کند که از دهه 60 مرز بین سه هنر عکاسی، گرافیک و نقاشی کم رنگ شد.

این کتاب به خوانندگان می گوید که کمی بیشتر در مورد عکاسی جهان بدانند و از طرفی هر فتومونتاژ داخل نرم افزار فتوشاپ سورئال تلقی نمی شود.

داوود عزتی نویسنده این کتاب متولد 1360 در تهران و فارغ التحصیل رشته گرافیک است. وی از سال ۱۳۷۹ در زمینه طراحی گرافیک فعالیت می کند.

بخشی از متن کتاب

برخورد هنرمند با ساعت ها در هر مونتاژ با دیگری متفاوت است. حتی پس زمینه استفاده شده برای هر اثر متفاوت است. نیازی به این کار نیست، اما می توانید یک پس زمینه واحد طراحی کنید. تنها وجه اشتراک همه آنها افقی بودن کار و وجود ساعت است. برخی سیاه و سفید و برخی رنگی هستند. مجموعه دیگری از همین هنرمند درباره چشم است:

در اینجا نیز رویکرد هنرمند به چشم انسان در هر مونتاژ متفاوت اما حساب شده است. چرا محاسبه می شود؟ چون این مجموعه را طوری خلق کرده که در عین متفاوت بودن راوی همان داستان باشد، با دقت تماشا کنید تا منظورم را بفهمید، چون هر مونتاژی متفاوت است، دلیل بر ضعف مجموعه نیست، اما بیننده ای می طلبد که نگاه بسیار دقیقی داشته باشد و در عین حال با تجربه و تجلیل آثار هنری و موضوع نشانه شناسی آشنا باشد، آخرین مجموعه ای که با هم از یک هنرمند می بینیم با موضوع سنگ خانه است. : (صفحه 346 و 347)

انتشار اولین کتاب تالیفی فتومونتاژ و تصویربرداری دیجیتال

کتاب سوررئالیسم در ایران، آشنایی با مکتب سوررئالیسم از دیدگاه تجسم با نرم افزار و نقاشی دیجیتال داوود عزتی با شمارگان 200 نسخه در 530 صفحه مصور در تیرماه 1403 توسط انتشارات برناراد منتشر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا