کتاب و ادبیات

دریا پی اقتدای عشق آمده بود

سمنان – ایرنا – «رضا حمیدی» شاعر کشورمان به مناسبت نماز جمعه سیزدهم مهر مصلی تهران غزلی نوشت و خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: دریا عشق را الگو گرفته بود؛ در حالی که در این مراسم از اقشار مختلف مردم کشورمان استفاده می شود. آن آینه من است که مقتدا را در آن دیدم.

به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط پیچیده منطقه خاورمیانه و تهدیدات واهی رژیم صهیونیستی، دیپلماسی ایران در غبارآلودترین ساعات و روزها که شایعات فراوانی در منطقه و جهان شکل گرفته بود، خطبه باشکوه مقام معظم رهبری انقلاب و حضور میلیونی مردم خداجو و استبداد ستیز در نماز جمعه تهران. سفر دکتر مسعود المدیکیان رئیس جمهور به قطر و حضور عباس عراقچی وزیر امور خارجه در بیروت گرد و غبار را پاک کرد و نشان داد که علیرغم ادعای دروغگویان، ایران عامل اقتدار، صلح و آرامش در منطقه و جهان است. .

دریا از عشق الگو گرفته بود

به همین مناسبت رضا حمیدی، کارشناس فرهنگ و رسانه و مدرس دانشگاه شعری را به شرح زیر سروده و روز شنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قرار داده است:

در خطبه شما نور دیدم
من شیر خدا را در هیبت تو دیدم

در موج خروشان کیهان امروزی
من نشانه ای از فرشتگان دیدم

فراتر از همه کفر، قتل، خشونت و ظلم
این طرف همه محبت و دعا را دیدم

جمعه صف طولانی بود دوستان حسین
در لشکر عشق، کربلا را دیدم

بگذار رهبر ما علم بگیرد
نابودی دشمن خدا را دیدم

دریا از عشق الگو گرفته بود
آن آینه من است که مقتدا را در آن دیدم

به گزارش ایرنا، نماز جمعه گذشته تهران در پی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت برای آزادی قدس و فلسطین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد طوفان الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین به امامت حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مصلای امام زمان(عج) برگزار شد. خمینی (ره) برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مسائل مختلف دینی، سیاسی، منطقه ای و بین المللی اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران، عملکرد درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل را کاری کاملاً قانونی و مشروع دانستند. [این اقدام] کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونیستی جنایات تکان دهنده آن رژیم بود. رژیم خون آشام آمریکا، رژیم گرگ مانند و سگ هار در منطقه. جمهوری اسلامی هر وظیفه ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه نه تعلل می کنیم و نه عجول.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا