کتاب و ادبیات

 ۴۰ عنوان مترو کتاب در شیراز رونمایی شد

شیراز-ایرنا-معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: 40 عنوان کتاب مترو با هدف پرکردن بخشی از وقت استفاده کنندگان از حمل و نقل درون شهری در ایستگاه های مترو شیراز رونمایی شده است.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدعلی چوبینی شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از 40 عنوان کتاب مترو اظهار داشت: مترو کتاب با 40 عنوان کتاب در 5 ایستگاه مهم و پرتردد شهر نصب می شود، البته در یک سایت، یک هولوگرام و یک امکان نظارت بر کتاب و خواندن بقیه کتاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در آینده خدماتی مانند کتاب صوتی، پادکست و اقداماتی از این دست خواهیم داشت، گفت: در واقع این برنامه فاز اول مترو کتاب است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: فرهنگسراها حائز اهمیت هستند به همین دلیل باید رویدادهای مختلفی که در شهر اتفاق می افتد در فرهنگسراها برگزار شود، در واقع فرهنگسراها خانه اهالی کتاب هستند.

.

چوبینی با تاکید بر اینکه کارهای ناتمام زیادی در این زمینه وجود دارد، گفت: فرهنگ در عین پیچیدگی بسیار ساده است و هنر ما ایجاد فرصت برای معاشرت با کتاب و افزایش تعداد این معاشرت هاست.

وی با بیان اینکه شیراز را به رویدادهای فرهنگی و ادبی می شناسند، گفت: پایتخت یک شهر مردمان زنده آن هستند و باید به انسان های زنده توجه کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز بیان کرد: از نظر کتاب سعی کردیم 3 کتابخانه بزرگ در شرق، غرب و جنوب شیراز راه اندازی کنیم که البته در روزهای آینده افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه حس خرید کتاب حال انسان را خوب می کند، افزود: نمایشگاه های کتاب زیادی در کشور برگزار می شود، خرید کتاب حتی اگر آن را نخوانیم یک فعالیت فرهنگی محسوب می شود.

چوبینی تصریح کرد: رفتار انسان در محیطی که کتاب وجود دارد کاملا تغییر می کند و این یکی از ویژگی های کتاب است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا