کتاب و ادبیات

بازدید از آرامگاه حافظ تا بیستم مهرماه رایگان است

شیراز – ایرنا – به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، بازدید از مقبره این غزلسرای شهیر پارسی از هفدهم مهرماه تا بیستم مهرماه رایگان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: بنا به پیشنهاد استاندار فارس و موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت بزرگداشت حافظ. هفته بازدید از این مکان تا روز تولد حافظ برای مردم رایگان است. است

محمد ثابت اقلیدی افزود: در هفته فرهنگی هنری حافظ، برنامه های بزرگی برای بزرگداشت این شاعر بزرگ فارسی زبان برگزار شده است و شب های حافظیه از 22 مهرماه میزبان تئاتر معروف «لنس الغیب» بود که زندگی نامه حافظ را در قالب اجرا کرد. درام و موسیقی

وی ادامه داد: فضای آرامگاه حافظ برای برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت و برپایی محفل انس با قرآن، برنامه شعرخوانی و مشاعره در حال آماده سازی است و در روزهای گذشته نیز میزبان کارگاه های تذهیب بوده است. “

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: نمایشگاه عکس مقبره حافظ از آثار عکاسان رسانه ای از دیگر برنامه های فاخر فرهنگی هنری حافظ است که در بقعه برپا می شود.

ثابت اقلیدی گفت: هفته بزرگداشت حافظ فرصت مناسبی برای شناخت و نشر هر چه بیشتر اندیشه ها و اندیشه های ناب این شاعر و عارف نامی است.

وی ادامه داد: برگزاری سلسله نشست های ادبی در شیراز و برخی نقاط کشور نیز این فرصت را برای نویسندگان، فرهیختگان و اساتید ادبیات فارسی ایجاد می کند تا اندیشه های ناب این شاعر گرانقدر را از منظری نو و اندیشه های این عارف و عارف مورد بحث و بررسی قرار دهند. شاعر نامی به جهان بشریت ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، شامگاه نوزدهم مهرماه در آرامگاه حافظ شیراز مراسم بزرگداشت این شاعر پارسی گوی برگزار می شود و بیستم مهرماه نیز اساتیدی از هفت استان کشور به سخنرانی علمی درباره این شاعر ایرانی خواهند پرداخت. موضوع حافظ در محدوده جغرافیایی ایران.

هفته فرهنگی هنری حافظ شیرازی از سیزدهم مهرماه آغاز شده و تا جمعه دوم مهرماه ادامه دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا