موسیقی

داوری آثار جشنواره موسیقی امیرجاهد به پایان رسید



به گزارش هنرآنلاین، آخرین روز داوری اجراهای پایانی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد، دوشنبه 25 مهرماه در سالن اصلی برج آزادی تهران در بخش دونوازی و گروه موسیقی پاپ و کلاسیک برگزار شد.

در قسمت اول که به دوئت های موسیقی کلاسیک اختصاص داشت، 34 اجرا با حضور هیئت داوران متشکل از بیژن بیژنی، آندره مرادیان، فرزاد دانشمند و امیرپادرام طاهریان برگزار شد. همچنین در قسمت دوم گروه موسیقی پاپ و کلاسیک یک گروه از شهرستان و 16 گروه از تهران به اجرای برنامه پرداختند.

بیژن بیژنی خواننده و عضو هیئت داوران ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد درباره کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره گفت: احساس می کنم این جوانان می توانند به موسیقی پاپ و کلاسیک جان بدهند. آینده در واقع این جشنواره فرصتی برای استعدادیابی است که می تواند در موسیقی ایرانی تاثیرگذار باشد.

جهاد 1

عضو هیئت داوران درباره نقاط قوت و ضعف شرکت کنندگان گفت: اکثر شرکت کنندگان در بخش گروه موسیقی کلاسیک خوب بودند و من آنها را مستعد دیدم. فکر می کنم اگر متولیان موسیقی روی آنها سرمایه گذاری کنند، می توانند سرمایه های درخشانی برای موسیقی این سرزمین باشند.

بیژن بیژنی در پایان به نقش جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد در پیشرفت شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: جشنواره می تواند محلی برای نمایش موسیقی جوانان باشد. اینکه آنها دیده می شوند و مورد تشویق قرار می گیرند یک فرصت طلایی است.

جهاد 3

فرزاد، نوازنده و نوازنده گیتار و از داوران ششمین جشنواره ملی موسیقی امیر جهاد درباره سطح کیفی اجراها در این دوره از جشنواره گفت: وقتی صحبت از کیفیت اجراها به میان می آید، به سراغ ارزیابی ایده آل های خود می رویم. از اجراهای این رده سنی، در حالی که باید این جشنواره را با جشنواره های قبلی مقایسه کنیم. البته من پارسال در هیئت داوران نبودم اما همانطور که دوستان می گویند اجراها نسبت به پارسال کیفیت بهتری داشت و این خیلی خوب است.

این عضو هیئت داوران تصریح کرد: در این گونه اجراها مهم این است که نوازندگان بتوانند به حرف یکدیگر گوش دهند. در انتخاب معلم و استاد باید بسیار حساس باشند. یک استاد ممکن است شاگردان زیادی داشته باشد اما در عین حال خروجی قابل قبولی نداشته باشد.

جهاد 2

اسامی برگزیدگان نهایی تمامی رشته‌های دونوازی و گروه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی، دوئت‌ها و گروه‌های سازهای کوبه‌ای و دونوازی و گروه‌های پاپ و کلاسیک در روز جمعه ۲۰ مهر توسط مهدی مساح بیدگلی (دبیر اجرایی جشنواره) و از طریق سایت اینترنتی خانه موسیقی ایران و خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد اعلام شد.

اختتامیه جشنواره 26 مهر با حضور هنرمندان و برگزیدگان سرشناس موسیقی در سالن اصلی برج آزادی تهران برگزار می شود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا