کتاب و ادبیات

در اوج تاریکی؛ جایی برای به اشتراک گذاشتن دردها

تهران – ایرنا – نویسنده در کتاب «در اوج تاریکی» از تجربیات افرادی که ملاقات کرده است برای توضیح خودکشی استفاده می کند. به این ترتیب داستان افرادی که خودکشی کرده اند یا عزیزان خود را به دلیل خودکشی از دست داده اند به اشتراک می گذارد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نویسنده در کتاب «در اوج تاریکی، چرا مردم دست به خودکشی می زنند و برای پیشگیری از آن چه باید کرد»، تجربیات شخصی را با تجربیات حرفه ای و با نقل داستان افراد و آنچه که خود تجربه کرده است، تلفیق کرده است. ، او تلاش کرده است او درک معقولی از آنچه از زندگی و تحقیقات علمی در مورد این پدیده ویرانگر آموخته است را منتقل می کند.

نویسنده در این کتاب خودکشی را با استفاده از تجربیات افرادی که ملاقات کرده است تفسیر می کند. به این ترتیب داستان افرادی که خودکشی کرده اند یا عزیزان خود را به دلیل خودکشی از دست داده اند به اشتراک می گذارد. همچنین در این کتاب برخی از علل شایع مرگ افراد بر اثر خودکشی و عوامل مرتبط با خودکشی معرفی شده است. نویسنده افکار خودکشی را تعریف می کند و توضیح می دهد که چرا این افکار برای برخی به خودکشی محدود می شود و برای برخی دیگر به مرگ ختم می شود.

برخلاف برخی گزارش‌های رسانه‌ها، خودکشی تنها ناشی از یک عامل نیست. بلکه محصول نهایی مجموعه پیچیده ای از عوامل بیولوژیکی، روانی، بالینی، اجتماعی و فرهنگی است که در نتیجه یک بحران با هم تلاقی می کنند. به گفته اکثر مردم، خودکشی به این معنا نیست، بلکه به این معناست که مردم می خواهند به دردهای روانی غیرقابل تحمل پایان دهند.

کتاب «در اوج تاریکی» تقدیم به همه کسانی است که عزیزی را در اثر خودکشی از دست داده اند و هر روز برای زنده ماندن تلاش می کنند.

این کتاب با عنوان وقتی تاریک‌ترین است: چرا مردم با خودکشی می‌میرند و برای جلوگیری از آن چه کاری می‌توانیم انجام دهیم در سال ۲۰۲۲ توسط انتشارات پنگوئن در ۳۵۲ صفحه منتشر شد.

در اوج تاریکی؛ جایی برای تقسیم دردها

جلد اصلی کتاب

درباره نویسنده

پروفسور روری اوکانر در سال 1973 متولد شد. او متخصص روانشناسی سلامت است و به مدت 25 سال، دامنه تحقیقات خود را به خودکشی و پیشگیری از آن گسترش داده است. از سال 2013، او عضو هیئت علمی دانشگاه گلاسکو بوده است. وی همچنین از سال 2021 به عنوان رئیس انجمن بین المللی پیشگیری از خودکشی انتخاب شده است.

در اوج تاریکی؛ جایی برای تقسیم دردها

روری اوکانر، استاد روانشناسی سلامت

بخشی از متن کتاب

حمایت از افرادی که در معرض خطر خودکشی یا سوگواری خودکشی هستند

افرادی مثل من، در گفتگوهای ملی و بین المللی درباره پیشگیری از خودکشی، از پشت بام ها فریاد می زنند: “اگر نگران خودکشی یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود هستید، مستقیماً از آنها بپرسید.” در این بخش پایانی، از افرادی می شنویم که این سوال را پرسیده اند و اینکه چگونه زندگی ها را نجات داده است. با این حال، پرسیدن سوال در مورد خودکشی دشوار است، بنابراین من نحوه انجام آن را توضیح خواهم داد و توصیه ها یا نکات روشنی در مورد بهترین روش درمانی ارائه خواهم کرد. امیدوارم به شما اعتماد به نفسی بدهم که در مورد خودکشی بپرسید – چیزی که من آن را سوال “بزرگ” نامیده ام.

من همچنین توصیه هایی برای اعضای خانواده آورده ام تا به آنها کمک کنم از کودک یا نوجوانی که افکار خودکشی یا آسیب رساندن به خود دارد حمایت کنند. علاوه بر این، راه های مختلفی را برای حمایت از دوست یا همکار خود که قصد خودکشی دارد را در اختیار شما قرار خواهم داد. با توجه به اینکه آسیب روانی در افرادی که تمایل به خودکشی دارند بسیار شایع است، باید اطلاعات کافی در مورد آن ضربه روانی داشته باشیم و نسبت به نیازهای اعضای خانواده، دوستان یا همکارانی که ممکن است به دلیل آن آسیب پذیر باشند، حساسیت بیشتری داشته باشیم. . در فصل پایانی به بررسی تاثیر مخرب خودکشی بر خانواده ها، همکاران، دوستان و همچنین درمانگرانی می پردازم که بیمارانی که در اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند. (صفحه 273 و 274)

او کتاب «در اوج تاریکی، چرا مردم دست به خودکشی می زنند و برای جلوگیری از آن چه باید کرد» را نوشت. روری اوکانر و ترجمه مصلح میرزایی، مینو میری و محسن رضاییان در سال 1403 توسط انتشارات ققنوس در 336 صفحه، قطع رقعی، با کاغذ بالکی و رقعی، با شمارگان 660 نسخه منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا