رابطه و ازدواج

گفتگو با کودکانی که از درد روانی رنج می‌برند

– آنچه در دوران کودکی تجربه می کنیم تأثیر عمیقی بر سلامت جسمی و روانی ما در بزرگسالی دارد. اختلالات روانی و بیماری های جسمی اغلب بر اثرات مضر تجربیات نامطلوب دوران کودکی تمرکز می کنند که خطر افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، بیماری قلبی و حتی درد مزمن را در فرد افزایش می دهد.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که تجربیات مثبت در دوران کودکی می تواند به همان اندازه مزایای بلندمدت داشته باشد. یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Pain نشان می‌دهد که نحوه واکنش شما وقتی کودکی با درد روانی به سراغ شما می‌آید، می‌تواند نحوه واکنش آنها به این احساس را در آینده شکل دهد. تأیید احساسات فرزندتان در لحظه‌ای که به سراغ شما می‌آیند، حتی ممکن است از درد مزمن در زندگی بعدی جلوگیری کند.

راه اعتبار بخشیدن به کودک چیست؟

اعتبار به معنای برقراری ارتباط از طریق گفتار و کردار است که دیدگاه طرف مقابل مهم، معقول و مشروع تشخیص داده شود.

برای کودکی که درد روانی دارد (یا کودکی که می ترسد مشکلی داشته باشد)، اعتبارسنجی می تواند به شکل زیر باشد:

اعتباربخشی به معنای تضمین نیست. نشان داده شده است که اطمینان خاطر باعث افزایش ناراحتی و ناراحتی کودکان می شود، حتی زمانی که مثبت به نظر می رسد (به عنوان مثال، “تو می توانی از آن عبور کنی” یا “من دستت را می گیرم”). این ممکن است به این دلیل باشد که جملات اطمینان بخش به کودک این تصور را می دهد که بزرگسالان نیز نگران هستند. (مقاله پیشنهاد می شود 4 نکته مهم برای درک احساسات کودکان بخوانید.)

اعتبارسنجی چگونه می تواند از درد آینده جلوگیری کند؟

نادیده گرفتن شکایات کودک در مورد آسیب های جزئی مانند خراش، کبودی یا تزریق می تواند وسوسه انگیز باشد. با بالا رفتن سن و تجربه سطوح بالاتری از درد، بیشتر ما آنچه را که باعث دردهای جزئی ما می شود نادیده می گیریم و منطقی به نظر می رسد که سعی کنیم به کودک همین کار را آموزش دهیم. اما در حالی که آنها هنوز در مورد درد یاد می گیرند، اعتبارسنجی مداوم اعتماد کودک را به تجربیات درونی خود ایجاد می کند و به آنها اجازه می دهد تا راهبردهای مقابله سالم را امتحان کنند.

دکتر سارا والورک، محقق دانشگاه استرالیای جنوبی، توضیح می‌دهد: «وقتی والدین یا پزشک تجربیات کودک را به گونه‌ای تأیید می‌کنند که با آسیب‌پذیری بیان‌شده مطابقت دارد، به کودک کمک می‌کند تا احساس کند پذیرفته شده است. ارتباطات و اعتماد را ارتقا می‌دهد و ممکن است به کودک کمک کنید تا مهارت‌های انتقادی را در کنترل احساسات خود توسعه دهد.”

از آنجایی که شدت درد روانی ما تا حدی تحت تأثیر تجربیات گذشته خودمان است، خاطرات مثبت دوران کودکی از مدیریت درد روانی می‌تواند میزان درد واقعی فرد را در بزرگسالی کاهش دهد.

نویسندگان این مطالعه همچنین خاطرنشان می کنند: اعتبارسنجی در دوران کودکی این اطمینان را افزایش می دهد که تجربیات نامطلوب آنها در آینده قابل باور و قابل اعتماد خواهد بود و می توانند تجربیات خود را برای دیگران فاش کنند و انتظار داشته باشند که مورد باور و حمایت قرار گیرند. “

در نتیجه، کودکانی که دردشان توسط بزرگسالان زندگی آنها تایید می شود، ممکن است در صورت نیاز بیشتر به دنبال مراقبت های بهداشتی باشند، که می تواند از پیشرفت بیماری های مزمن جلوگیری کند.

دکتر والورک می‌گوید: «با تأیید تجربیات کودکان از درد، احتمالاً خاطرات منفی کمتری از درد روانی خواهند داشت و در موقعیت بهتری برای کمک گرفتن از دیگران و سیستم‌های حمایتی در آینده قرار خواهند گرفت».

مطالب مشابه:

به این محتوا امتیاز دهید

منبع: کلینیک آوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا