کتاب و ادبیات

کتاب معاد به قلم آیت‌الله دری نجف‌آبادی منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب معاد در 12 فصل توسط آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب معاد تالیف آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در 12 فصل به چاپ رسیده است که فصل اول به کلیات و مقدمات، فصل دوم مقایسه دنیا و آخرت، فصل سوم به حقیقت معاد و فصل چهارم اختصاص دارد. نام های آخرت فصل پنجم تا نهم به مرگ، قبر و برزخ، ظهور تحولات در آستانه قیامت، کتاب یا نامه عمل در قیامت و موضوع شفاعت اختصاص دارد.

این کتاب در 635 صفحه و در 1000 نسخه توسط انتشارات طوبی محبت منتشر شده است و در فصل دهم به شهود و شاهدان در قیامت و در فصل یازدهم به جهنم و بهشت ​​و ساکنان آن پرداخته شده است. سوره آخر درباره علم در قیامت است. اختصاص داده شده است

در مقدمه کتاب می خوانیم: ایمان به خداوند متعال و حکیم، ایمان به معاد است و تفکیک این دو از یکدیگر محال و نامعقول است. زیرا حضور و رجوع هر موجودی متناسب با شرایط خاص آن و مفهوم والای کسب رضای خداوند است و ظهور حقیقت «ما عند الله» و خصلت ملکوتی آنها با خداست. نظام دنیا بدون آخرت و جاودانگی و حضور خداوند ناقص و پوچ و باطل خواهد بود و محلی است که در آن انواع آلودگی ها و ظلم ها و طغیان ها به وجود می آید و جایگاه امام زمان (عج) خواهد بود. پاک و ناپاک قابل تشخیص و تشخیص و محاسبه و مجازات نخواهد بود. خلاف عدل الهی و حکمت صمدانی است. (صفحه 12)

کتاب معاد توسط آیت الله دری نجف آبادی منتشر شده است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک

به طور کلی از قرآن کریم و سایر ادیان الهی، موضوع معاد و حساب و کتاب آخرت به عنوان نوری انسان ساز، معناساز و هدایت کننده در زندگی دنیا و معیار و میزان خیر و شر، سعادت و بدبختی، و تهذیب نفس و تدبیر. دنیا در راه خدا و دوستی و معاشقه با او و عشق به خدا و لقاء الله و آغاز راه است نه پایان راه و حدود یک پنجم آیات قرآن کریم و بیش از هزار آیه ابعاد نورانی آن را در این زمینه بیان کرده است. البته بسیاری از ویژگی های قیامت برای ما مجهول است و این به خاطر شرایط دنیای واقعی و آخرت است. زیرا حقایق آن عوالم از چشم عالم مادی پوشیده است و حیات دنیا بسیار پایین تر و محدودتر از حیات ملکوتی و عوالم غیب است و این ناشی از ضعف و نقص عادی است. مردم و دنیای مال و محدودیت های ما. (صفحه 22)

در فصل چهارم درباره اسماء معاد می خوانیم: معد محل ظهور و تجلی همه اسماء الهی است و اگر خدای متعال هزار اسم دارد که بسیاری از آنها در پس حجاب غیبی عالم پنهان است، در ماد، همه این نامها آشکار خواهد شد. . البته ممکن است خیلی ها نتابند و نبینند و خفاش باشند و بینایی و بصیرت نداشته باشند، اما حجاب های مادی و ملکی دیگر مانع نیست و این موانع برطرف می شود و معاد محل کشف کامل است. در قیامت هر یک از اسماء الهی بر حسب مقتضیات خود تجلی پیدا می کند و آن عالم مظهر اسمی یا صفتی یا بالفعل یا ترکیبی از اسماء و صفات و افعال و احسان خداوند خواهد بود و هر کدام یک تجلی شئون الهی و جلوه ای از آن، مظاهر الهی و رحمانی و جلوه ای از مظاهر احدیت، اسماء نیکو، صفات شریف، جلال و کرامت است. (صفحه 125)

از آیات شریفه قرآن کریم استفاده می شود که زندگی دنیا میدان آزمایش و صحنه بلا و مصیبت و بازیگوشی و زینت و فخر فروشی و تولید مثل است، اما سرای آخرت خانه حیات است. عالم آخرت شعور و ادراک و حیات است و ظهور باطن و آشکار شدن حقایق و شهود مستقیم مظاهر الهی و قدرت حق تعالی است. امیرمؤمنان گفت: این دنیا محل تباهی و دیگر چیزها و رنج است. جای دنیا خانه نیست، جای رنج و تغییر و عبرت است، اما جای آخرت جای بقا و برکت و پایداری و نتیجه است. (صفحه 410)

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا