موسیقی

ارکستر بزرگ مهربانی در برج میلاد به روی صحنه رفت



به گزارش هنرآنلاین، ارکستر بزرگ مهربانی سال گذشته با دو اجرای موفق در تالار وحدت کار خود را آغاز کرد. امسال اما اجرای این ارکستر به برج میلاد منتقل شد تا این ارکستر امکانات فنی بهتری برای اجرای خود داشته باشد.

ارکستر بزرگ مهربانی روز شنبه 30 مهر 1403 در برج میلاد به روی صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. در این ارکستر 150 نوازنده و خواننده حضور دارند و در اجرای برج میلاد 120 نوازنده روی صحنه رفتند.

این کنسرت شامل دو قسمت بود که در قسمت اول 6 قطعه و در قسمت دوم چهار قطعه دیگر نواخته و خوانده شد.

بخش اول:

تصنیف «ای یار من» با شعری از مولانا، قطعه «طلاب» در دشات شور (به کلام)، تصنیف «زندان شب یلدا» با شعری از هوشنگ ابتهاج (ح.آ سایه)، چهارمضراب و تصنیف. «درد گونگ» با شعری از هوشنگ ابتهاج (ه.ش سایه) و رنگ «مازنی»، قطعه ای بی کلام، بر اساس موسیقی محلی مازندران.

بخش دوم:

تصنیف یار دلنواز با شعر حافظ، آهنگ در این شبها با شعر محمدرضا شفیعی کدکنی – همراه با آهنگ سلمان سالک، تصنیف «اخبار آزادی» با شعری از هوشنگ ابطاج (ح الف سایه) و تصنیف “ای ایران” از روح الله خالقی با شعری از حسین گل گلاب.

سلمان سالک در یادداشتی درباره اجرای ارکستر بزرگ مهربانی نوشت:

“این دومین بار است که ارکستر بزرگ مهربانی روی صحنه می رود، این ارکستر متشکل از 150 نوازنده و خواننده است که 120 نفر از آنها به دلیل محدودیت سنی در برج میلاد در این اجرا اجرا خواهند کرد. آنچه پیش روی شماست تجربه ای حاصل از کنار هم قرار دادن سازهای زهی، بادی، کوبه ای و آواز ایرانی در قالب یک ارکستر بزرگ که قرار است قطعاتی با فواصل زمانی موسیقی دستگاهی به صورت چندصدایی برای آلات موسیقی ایرانی و کر توسط اینجانب اجرا کند ساخته و تنظیم شده است.

ارکستر بزرگ مهربانی اجرای خود را زیر نظر موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی روی صحنه برد. مسئولان این ارکستر امیدوارند با ادامه اجراهای این ارکستر فضایی برای رشد و فعالیت نوجوانان و هنرمندان جوان ایجاد کنند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا