موسیقی

هدف‌مان شادی‌آفرینی و آوردن نشاط به جامعه ایرانی است

به گزارش آرتونلاین، امیرحسین حیدری، مدیر اولین رویداد استعدادیابی موسیقی «تهرانوت» یکشنبه بیست و دوم مهرماه با برگزاری نشست رسانه ای به میزبانی فرهنگسرای ارسباران تهران، جزئیات این پروژه موسیقایی را تشریح کرد. جلد باشگاه موسیقی جوانان.

امیرحسین حیدری مدیرعامل باشگاه موسیقی جوانان و مدیر پروژه پروژه «تهرانوت» در ابتدای این نشست رسانه ای ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد ملی گفت: مهمترین وظیفه باشگاه موسیقی جوانان کشف استعدادهای نوجوانان و حمایت و توانمندسازی آنها در عرصه موسیقی است که در این راه برنامه های زیادی داریم که یکی از جدی ترین و مهم ترین آن ها رویداد استعدادیابی «تهرانوت» است. این طرح یک جشنواره نیست و صرفاً یک رویداد است که ما تصمیم می‌گیریم بستری را برای حضور همه نوجوانان ایران در یک برنامه ملی فراهم کنیم در این پروژه

وی افزود: فراخوان ما مدتی است که منتشر شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام و اعلام آمادگی بر اساس ضوابط مندرج در این سامانه اعلام آمادگی کنند. نکته ای که برای ما بسیار مهم است کشف استعدادهای موسیقایی در رده سنی نوجوان است که می تواند مشکلاتی هم داشته باشد. از این رو برای کشف استعدادها و انجام کارهایی در راستای توانمندسازی هنرمندان جوان در این طرح حضور داریم. این رسالت باشگاه موسیقی جوانان است که می تواند زمینه ای برای ظهور آنها فراهم کند.

حیدری گفت: در روزهای 20 تا 30 مهرماه هنرمندان جوان می توانند در مرحله ثبت نام حضور پیدا کنند. در همین راستا هیات ارزیابی در روز چهارم آبان ماه به بررسی آثار و اعلام نتایج می پردازد. پس از این روند، برای برندگان مرحله اول جلسه ای برگزار می کنیم و به آنها می گوییم که در این پروژه باید برای چه پروژه ای بروند. در این راستا آثار باید به صورت حضوری تولید شود که در آذر ماه برگزار می شود. بعد از این مرحله مراسم اختتامیه ای خواهیم داشت که در آن برنامه های ویژه ای خواهیم داشت.

مدیر پروژه «تهرانوت» درباره حضور سازندگان حرفه ای موسیقی در این رویداد به ویژه در بخش سرمایه گذاری گفت: در طی مراحل مختلفی که برای پروژه «تهرانوت» در نظر گرفته شده، قرار است تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه موسیقی این کار را انجام دهند. به یک رویداد دعوت شود با آثار روی صحنه رفته در چارچوب آن آشنا شود و بتواند هنرمندانی را از بین مجریان برای همکاری و عقد قرارداد کاری انتخاب کند.

وی ضمن ارائه توضیحات دیگری درباره رویداد «تهرانوت» که پیش از این در گفت و گوی تفصیلی به توضیح آن پرداخته بود، گفت: محدودیتی در محتوای این مراسم نداریم، اما مواردی را مطرح کردیم که اگر نوجوانان عزیز تمایل به حضور داشته باشند. آنها این برنامه را دارند، امتیازات ویژه ای دارند که می تواند شامل نکات جالب دیگری باشد که در رویداد موسیقایی «تهرانوت» اتفاق افتاد، بخش خانواده ماست، در این زمینه اگر هنرمند جوانی در خانواده اش افرادی داشته باشد که می توانند به او کمک کنند. با اجرای برنامه می تواند آثاری را با آنها به مراسم ارائه دهد.

حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر تبلیغات رسانه ای این پروژه و همکاری سازمان صدا و سیما در این زمینه گفت: خوشبختانه برنامه های خوبی در این زمینه پیش بینی کرده ایم و تصمیم داریم تیزرها و کارهای تصویری این رویداد را پخش کنیم. در شبکه های مختلف تلویزیونی در عین حال برنامه هایی برای حضور موثر رویداد «تهرانوت» در بسترهای تبلیغاتی در نظر گرفته شده است که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره دیگر برنامه های باشگاه موسیقی جوانان با هدف تزریق نشاط و نشاط به جامعه ایرانی گفت: یکی از مهمترین برنامه ها گردهمایی «تهرانوت» است که با هدف ایجاد نشاط و شادابی در جامعه ایرانی برگزار می شود. همچنین برای آینده این رویداد برنامه هایی داریم که در این راستا برگزاری کنسرت های مختلف در حوزه موسیقی نوجوانان، تشکیل ارکستر نوجوانان، ارائه الگوی مناسب موسیقی به نسل نوجوان، دعوت از اساتید و هنرمندان برای برگزاری کارگاه های آموزشی و تسهیل در این امور از دیگر برنامه هاست. که برای آن پیش بینی هایی داشتیم.

مدیر رویداد ملی استعدادیابی «تهرانوت» درباره معرفی هیئت داوران این رویداد نیز اظهار کرد: هیئت داوران رویداد ملی موسیقی «تهرانوت» در روز گردهمایی «تهرانوت» به طور رسمی معرفی می شود. ضمن اینکه جوایز قابل توجهی هم برای شرکت کنندگان در نظر گرفتیم که می تواند در نوع خود جالب باشد. یکی دیگر از امتیازات این رویداد حضور در جمع تهیه کنندگان و سرمایه گذاران حرفه ای در عرصه موسیقی است که می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای ما باشد.

حیدری در پایان این نشست رسانه ای به تشریح سیاست های باشگاه موسیقی جوانان پرداخت و گفت: قطعا کار ما پس از برگزاری این رویداد آغاز خواهد شد. مسیری که شامل فرآیند دقیقی است و در روزهای آینده توضیحات بیشتری در مورد جزئیات آن ارائه خواهیم کرد. نکته دیگری که در مورد این رویداد استعدادیابی می توانم بگویم و برای ما بسیار مهم بود بهره مندی از ظرفیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای خدمت به هنرمندان جوان است. امیدوارم این مسیر در سال های بعد هم ادامه داشته باشد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا