کتاب و ادبیات

وزارت فرهنگ در حوزه هوش مصنوعی برای آینده برنامه دارد 

تهران – ایرنا – معاون دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ با اشاره به اهمیت توجه به هوش مصنوعی در صنعت چاپ، گفت: وزارت فرهنگ برنامه ریزی برای برگزاری نشست هایی برای دانشجویان در حوزه چاپ دارد. چاپ برای افزایش آگاهی در زمینه هوش مصنوعی.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، معاونت امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمینار علمی و تخصصی فناوری و صنعت چاپ با عنوان «تحول دیجیتال و همزیستی با هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور در زنجیره ارزش» با اشاره به اهمیت توجه به هوش مصنوعی در صنعت چاپ گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ای برای برگزاری نشست هایی برای دانشجویان فنی و حرفه ای و کار و دانش در زمینه چاپ برای افزایش آگاهی در زمینه هوش مصنوعی دارد. و در هفته های آینده این اتفاق خواهد افتاد.

سعید بهروان وی افزود: در این راستا از تمامی فعالان این حوزه دعوت به عمل می آید تا در این جلسات حضور یابند تا بتوانیم از تجربیات تمامی صاحب نظران این حوزه بهره مند شویم.

هوش مصنوعی می تواند مالیات ها را مدیریت کند

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده جوهر چاپ دیجیتال به بازار صنعت چاپ نیز اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی چه تمهیداتی برای کاهش قیمت و مالیات دارد؟ هوش مصنوعی چه راه حلی برای آشفتگی بازار خواهد داشت؟ پاسخ این سوال در پلتفرم هایی مانند اسنپ و تپسی است.

شکوه هوش وی با تاکید بر اینکه این بسترها بازار را زیر و رو می کنند، ادامه داد: هوش مصنوعی در حوزه چاپ نیز می تواند با مدیریت بازار چنین نقشی را در ایران ایفا کند. هوش مصنوعی در صورت استفاده صحیح حتی می تواند بخشی از حوزه مالیات را مدیریت کند.

صنعت چاپ یک صنعت استراتژیک است

رئیس انجمن چاپ ایران با اشاره به اینکه صنعت چاپ یک صنعت استراتژیک با نیازهای گوناگون و چالش‌های فراوان است. وی بیان کرد: این صنعت نیازمند توسعه نیروی انسانی در این صنعت متناسب با توسعه فناوری های جهانی است و می تواند کشورمان را به محور اقتصادی منطقه تبدیل کند.

محمد بیطرفان وی با اشاره به اهمیت توجه به تحول دیجیتال و همزیستی با هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور در زنجیره ارزش، گفت: هوش مصنوعی به دنبال هوشمندسازی فعالیت ها است و این هدف می تواند با توجه به ماهیت فناوری های مختلف در آنها ظهور و بروز پیدا کند. به نظر ما صنعت چاپ به عنوان یکی از حوزه های مهم فناوری می تواند ارتباط مستقیمی با فناوری های جدید به ویژه هوش مصنوعی داشته باشد.

موسس انجمن علم و فناوری چاپ با Share با بیان اینکه هوش مصنوعی باید در توسعه صنعت چاپ جدی گرفته شود، ادامه داد: واقعیت مجازی و افزوده، چاپ سه بعدی و چهاربعدی و اینترنت اشیا زمینه ها و افق های جدیدی را به روی مردم باز کرده است. نوع بشر هوش مصنوعی در حال حاضر نقش رو به رشدی در برنامه‌ها و پیشرفت‌های IoT ایفا می‌کند.

بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی برای صنعت چاپ مناسب نیستند

علی طاهریان یکی از فعالان عرصه چاپ با اشاره به اهمیت استفاده صحیح و هدفمند از نرم افزارها در عرصه چاپ و نشر گفت: یکی از نکات مهم در مورد نرم افزارهای گرافیکی این است که بسیاری از آنها برای صنعت چاپ و فقط برای مخاطب عام جذاب هستند. بنابراین استفاده از نرم افزارهای اصلی در این زمینه مانند فتوشاپ که با افزونه های هوش مصنوعی ارتقا یافته اند قطعا کمک بیشتری به ما خواهد کرد.

در پایان این سمینار از فعالیت های پیشکسوتان و فعالان این عرصه در عرصه های علمی و صنعتی تقدیر و تشکر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا