کتاب و ادبیات

آیین بزرگداشت «علیرضا طبایی» برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- همزمان با چهلمین سالگرد درگذشت علیرضا طبایی، مراسم بزرگداشت این شاعر، ترانه سرا، روزنامه نگار و منتقد ادبی در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، آیین بزرگداشت علیرضا طبایی همزمان با چهلمین روز درگذشت وی با حضور جمعی از شاعران، اهالی ادب، موسیقی و هنر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

این مراسم یکشنبه 8 مهرماه ساعت 17:00 در سالن استاد برگزار می شود جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران به آدرس خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، پارک هنرمند تاسیس می شود.

مراسم بزرگداشت از

علیرضا طبایی وی در 23 آذر 1323 در شیراز متولد شد و در 28 شهریور امسال در سن 80 سالگی درگذشت و اولین مجموعه شعر او با عنوان “غنچه های پاییزی” در تیرماه 1344 منتشر شد و در سال 1348 و در عرض چند سال به ترانه سرایی روی آورد. موفق به خلق آهنگ های ماندگاری چون طلسم آرزوها، کوچه میعاد، عشق تو نمی میرد، تنها با گلها، شهر فرنگ چشمات، مرد سرگردان، به یاد آن شب ها، دختر شد. از دریاها، «آسمان آسمان»، «نگاهم با نگاه تو قصه دارد» و… طبایی 14 سال مدیریت صفحات شعر مجله جوانان موج را نیز بر عهده داشت.

از این شاعر و ترانه سرا پیش از این مجموعه شعر: غنچه های پاییزی سال 1344; انتشارات پیروز، «از آخر شب» در سال 1350; انتشارات بامد، «خورشیدهای آن سوی دیوار» 1360; انتشارات توس، «شاید گناه از عینک من باشد» 1384; انتشارات آینه جنوب (این مجموعه به عنوان کتاب سال، جایزه شعر خبرنگاران انتخاب شد)، «مادر ایران» در سال 1392; انتشارات شادان، “رعد اما ناگهانی تر” 1392; انتشارات آوای کلار «کهنه انگور و خوشه صبحگاهی» در 1401; انتشارات آرادمان و مجموعه ترانه های عشق تو نمیرید 1401; انتشارات آرادمان منتشر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا