کتاب و ادبیات

حدود ۲۰هزار عنوان کتاب در قفسه‌های باغ کتاب قرار گرفت/ بدهی ناشران و تامین‌کنندگان صفر شد

تهران – ایرنا – مدیرعامل باغ کتاب تهران گفت: تاکنون حدود 20 هزار عنوان کتاب به این فروشگاه اضافه شده است و تا پایان فصل پاییز حداقل 10 هزار عنوان دیگر به قفسه های کتاب سروستان اضافه می شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسن سعادت هندی وی با رد شایعات منتشر شده مبنی بر خالی بودن قفسه ها گفت: اگر بخواهیم حجم کار کتابفروشی ها را در این روزها با اعداد و ارقام نشان دهیم، می توان گفت که با آغاز مهرماه 45 هزار عنوان کتاب و 135 هزار جلد به ناشران سفارش داده شده است. مراکز توزیع داده شده تا کنون 19475 عنوان به فروشگاه اضافه شده است و تا پایان فصل پاییز حداقل 10000 عنوان دیگر به قفسه های کتاب سروستان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اداره سروستان باغ کتاب به طور کامل در اختیار ناشران قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 505 قلم محصولات فرهنگی و لوازم التحریر در مجموع 58 هزار و 168 قلم به کتابفروشی بزرگسالان اضافه شده است که این میزان در سال جاری اضافه می شود. روزهای آینده افزایش می یابد.

بدهی ناشران و تامین کنندگان صفر شد

مدیرعامل باغ کتاب تهران با ابراز امیدواری برای پاسخگویی به نیازهای دوستداران کتاب و همراهان همیشگی باغ کتاب، گفت: تیم مدیریت جدید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است تا با ارائه پیشنهادات نقش خود را در عرصه فرهنگ به خوبی ایفا کند. کتاب های مختلف و ترویج کتاب و کتابخوانی. بنابراین با اولویت بندی این موضوع، بدهی ناشران و تامین کنندگان به صفر رسیده است.

سعادت هندی افزود: رویدادهای مختلفی با محوریت کتاب نیز در حال برگزاری است. مثلا مراسم چهلم استاد بهمنی چندی پیش در سینمای روباز باغ کتاب با استقبال جمع کثیری از علاقه مندان به بزرگان و اهل قلم برگزار شد و چندین جلد از کتاب های مرحوم استاد بهمنی برگزار شد. مشتاقان رسیدند.

وی تصریح کرد: کتاب بستری برای مطالعه و تفکر افراد برای رشد فردی فراهم می کند و در نتیجه جامعه ای آگاه و متمدن داریم. از همه دست اندرکاران عرصه فرهنگ دعوت می کنم که در کنار ما باشند و با حضور در باغ کتاب و همفکری با کتاب و کتابخوانی ما را در پیشبرد رسالت فرهنگی یاری کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا