کتاب و ادبیات

«انقلابی علیه رژیم‌های غذایی» در کتاب‌فروشی‌ها

تهران- ایرنا- کتاب «انقلاب علیه رژیم ها» شیوه جدیدی از غذا خوردن را به نمایش می گذارد که در نهایت برای ذهن و جسم مخاطب سالم و بی دردسر است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب «انقلاب علیه رژیم ها» در ابتدا در سال 1374 منتشر شد که با نگاهی به ابتدای این کتاب، نویسندگان 25 سال تجربه کسب کردند و آن را در چهار چاپ به پایان رساندند.

کتاب «انقلاب علیه رژیم‌ها» شیوه‌ای جدید از غذا خوردن را نشان می‌دهد که در نهایت برای ذهن و بدن خواننده سالم و بدون زحمت است. پرخوری فرآیندی است که رژیم غذایی را زیر پا می گذارد (که تنها می تواند منجر به محرومیت، نافرمانی و افزایش مجدد وزن شود). این به معنای بازگشت به ریشه های خود و اعتماد به بدن و سیگنال های آن است. این کتاب نه تنها رابطه شما با غذا را تغییر می دهد، بلکه زندگی شما را نیز تغییر می دهد.

این کتاب با عنوان غذا خوردن شهودی: رویکرد انقلابی ضد رژیم غذایی در سال 2020 در 392 صفحه منتشر شده است.

جلد اصلی کتاب

درباره نویسندگان

اولین تریبول یک متخصص تغذیه و مشاور در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا است. وی به مدت 6 سال سخنگوی کشوری انجمن رژیم غذایی آمریکا و کارشناس تغذیه برنامه “صبح بخیر آمریکا” بوده است.

الیز راش متخصص تغذیه در کلینیک خصوصی در بورلی هیلز، کالیفرنیا، با 40 سال سابقه، متخصص در اختلالات خوردن، پرخوری و سلامت با هر بدن. او در سطح ملی به دلیل کمک به مردم برای رهایی از فرهنگ رژیم غذایی از طریق فرآیند غذا خوردن غریزی شناخته شده است.

بخشی از متن کتاب

گرسنگی بدوی

نائومی ولف در کتاب افسانه زیبایی توضیح می دهد که وحشت روانی گرسنگی شدید است. حتی پس از پایان قحطی، وحشت وحشتناک آن باقی می ماند. او اشاره می کند که چگونه یتیمان گرسنه ای که از کشورهای فقیر به فرزندی پذیرفته شده اند، حتی پس از سال ها زندگی در یک محیط امن، اغلب نمی توانند میل خود را برای گرفتن و پنهان کردن غذا کنترل کنند. یک مطالعه در سال 2000 نشان داد که تعداد زیادی از بازماندگان اردوگاه های کار اجباری از اختلال پرخوری رنج می برند.

ناامنی غذایی یا کمبود غذا نوعی آسیب است که اثرات آن در تحقیقات مربوط به اختلالات خوردن ظاهر می شود. پرخوری و پرخوری در افراد با سابقه ناامنی غذایی افزایش می یابد.

مورخان به تحقیقاتی اشاره می‌کنند که در زمان قحطی یا کمبود غذا، غذا به یک نگرانی اصلی تبدیل می‌شود که منجر به مشکلات اجتماعی می‌شود: اختلال در رفتار اجتماعی، کنار گذاشتن تلاش‌ها برای همکاری، و از دست دادن غرور شخصی و احساس پیوند خانوادگی. . اگرچه این اشتغال به غذا در دوران محرومیت از غذا مشاهده شده است، اما این اثرات نیز بازتابی از رژیم غذایی در سطح فردی است. چند بار در حین رژیم گرفتن از نظر اجتماعی منزوی تر شده اید؟ به عنوان مثال، آیا دعوت به مهمانی را رد کرده اید، زیرا نمی خواهید با غذا روبرو شوید یا تا زمانی که رژیم خود را تمام نکرده اید، اصلا بیرون نرفتید؟

اگرچه تجربه گرسنگی و اعتیاد به غذا به دلیل رژیم غذایی ممکن است به اندازه تجربه آسیب زا نباشد، امام می تواند تأثیری ماندگار از خود بر جای بگذارد، به خصوص اگر از دوران کودکی شروع شده باشد.

پیتر در طول زندگی خود چندین بار برای روزه داری تحت نظر پزشک بود و از تجربه گرسنگی وحشت داشت. گرسنگی او وحشتناک بود و اغلب به خوردن غیرقابل کنترل منجر می شد که به نوبه خود ترس از گرسنگی را در او تقویت می کرد. بنابراین، پیتر همیشه خود را در حالت “غذا” بین رژیم های غذایی نگه می داشت و هرگز نمی توانست واقعاً گرسنگی بیولوژیکی تدریجی را تجربه کند. او فقط می دانست احساس گرسنگی شدید با تمام شدت حرصش چه حسی دارد. برای جلوگیری از گرسنگی، مدام غذا می خورد، اما خوردن مداوم باعث می شد در بدنش احساس ناراحتی کند. بنابراین، او رژیم غذایی یا برنامه روزه جدیدی را شروع می کرد و چرخه معیوب ادامه می یافت، رژیم غذایی گرسنگی و به دنبال آن پرخوری. (صفحات 158 و 159)

او کتاب «انقلاب علیه رژیم‌های غذایی، غریزی خوردن، برتری سلامت بر لاغری» را نوشت. اولین تریبول و الیز راش و ترجمه عطیه حاجی رسولی در سال 1403 در 560 صفحه، قطع رقعی، رقعی، کاغذ بالکی به چاپ رسیده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا