کتاب و ادبیات

«مجموعه نامه‌های اینمن به ناتالیا» منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «مجموعه نامه های اینمن به ناتالیا» شامل 7 قسمت است که در آن دو عاشق در دوران جنگ داخلی آمریکا برای یکدیگر نامه می نویسند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب «مجموعه نامه های اینمن به ناتالیا» داستانی است که در آمریکا و اروپا می گذرد. نویسنده در این داستان با الهام از رمان «کوه سرد» نوشته چارلز فریزر شروع به خلق این داستان کوتاه کرد که در اواخر قرن نوزدهم و جنگ داخلی آمریکا اتفاق می افتد.

این کتاب شامل هفت فصل با عناوین «آمریکا / آغاز جنگ داخلی»، «نامه‌هایی که جنگ داخلی را اعلام می‌کرد»، «اروپا/در جستجوی ناتالیا/یک سال بعد»، «اروپا/در جستجوی ناتالیا و وفای به عهدی که داده شد، «پایان جنگ داخلی/اروپا/چند سال بعد»، «شمعی که خاموش ماند/پاسخ ناتالیا» و «آمریکا/سالهایی که بدون هم گذشت و می گذرد. ” تشکیل شده اند.

هر فصل شامل نامه هایی است که اینمن به ناتالیا و ناتالیا به اینمن نوشته است.

بخشی از متن کتاب

سلام ناتالیا عزیزم.

امروز تصمیم گرفتم وین را به مقصد پاریس ترک کنم. همانطور که با چمدانی سنگین تر از ذهن پریشان و قلب دردمندم به سمت ایستگاه قطار می رفتم، ناگهان صدای مردی را شنیدم که نام تو را با نهایت جذابیت صدا می زد. بی اختیار برگشتم و با چشمانم در ازدحام مسافران به دنبالت گشتم. چه لحظه نفس گیر بود؛ وقتی دیوانه وار همه جا را دنبال ردی از تو می گشتم. جمعیتی که لحظه به لحظه راهم را بسته بودند را کنار زدم و در حالی که نام تو را فریاد می زدم فقط به دنبال نشانه ای کوچک بودم تا لبخند دنیا را بعد از مدت ها ببینم.

وقتی فهمیدم این فقط یک شباهت اسمی است، برای انتقام، تمام آسمان شهر را با غم پیری خاکستری کردم و کینه های سرکوب شده ام را نصیب مردم سردی کردم که بی تفاوت با عزیزانشان خداحافظی می کردند. آنها برای یکدیگر دست تکان دادند، مانند بازیگران نخبه لبخند زدند. در حالی که اشک از چشمانشان سرازیر شده بود، قول ملاقات دوباره دادند.

چگونه آنها مشتاقانه در مورد ملاقات در آینده نزدیک صحبت می کنند. در حالی که زمان را نادیده می گیرد!؟ اگر میل به برقراری ارتباط مجدد وجود دارد، چرا اکنون شادی را با یکدیگر تقسیم نکنید و آن را به آینده ای که هرگز نخواهد آمد موکول نکنید؟

ناتالیا من، احساس می کنم دیگر مردم این شهر را نمی شناسم. اول فکر می کردم می خواهند مرا فریب دهند و این باعث ترسم شد، اما حالا می بینم که چه چیزی بیشتر مرا می ترساند، دارند خودشان را گول می زنند و این مثل یک قاتل است که در نهایت یکی از قربانیان خودش است!

اوه، ناتالیا، رهبر قطار را چنان بی رحمانه فریاد می زند که اگر به نامه نگاری ادامه دهم، می ترسم متوقف شوم، همانطور که یک روز که به تو رسیدم متوقف شدم، در نامه های بعدی ام در مورد سفر قطار و سفر خواهم نوشت. شهر پاریس این نامه ها را بخوانید تا بهانه ای برای احیای من بیابید.

معشوقه تو اینمان (صفحه 34 و 35)

او کتاب «مجموعه نامه های اینمن به ناتالیا» را نوشت. امیرعلی مهاجری در 56 صفحه در سال 1403 با کاغذ تحریر، جلد کاغذ، بریده منتشر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا