موسیقی

برگزیدگان ششمین جشنواره موسیقی «امیرجاهد» معرفی شدند



به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» شامگاه پنجشنبه پنجم مهرماه با حضور هنرمندان موسیقی و مسئولان فرهنگی و هنری و همچنین معرفی برگزیدگان در بخش اصلی برگزار شد. سالن برج آزادی

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» در ابتدای این مراسم گفت: در این رویداد گرد هم آمده ایم تا بخشی از ظرفیت های موسیقی کشور را ارج نهیم و امید. که این نور که همیشه روشن و سوزان بوده، در آینده درخشان‌تر خواهد بود». رفتن

امیر جاهد 3

وی ادامه داد: هر ساله جشنواره های مختلفی در زمان های مختلف در کشور برگزار می شود که هر کدام سازوکارهای خاص خود را دارند. در جشنواره موسیقی جوانان که در سه گروه سنی و سازهای تخصصی برگزار می شود، ظرفیت دوئت، سه گانه و گروهی دیده نمی شود. از این رو با آقایان مهدی مساح بیدگلی و مهدی سبحانی و یادگار استاد معین سرکار خانم معین مهدخت در خانه موزه امیر جاهد و دکتر معین نشستیم و فکر کردیم و به دلیل ارتباط این موزه با شهرداری احساس کردیم که می توانیم از کمک های مدیریت شهری نیز بهره مند شویم. در نتیجه جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» تأسیس شد. امشب با افتخار پایان دوره ششم آن را جشن خواهیم گرفت و نتایج آن را خواهیم دید. وقوع چنین اتفاقی نشان دهنده نشاط موسیقی و ظرفیت هایی است که در کشور وجود دارد.

امیر جاهد 1

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به اینکه در مورد جشنواره های رقابتی طبیعتا ایرادات، مشکلات و گلایه هایی وجود دارد، ادامه داد: انتخاب هایی که انجام می شود بر اساس نظر هیئت داوران است. داوران دیگر ممکن است نظر دیگری داشته باشند و قضاوت دیگری داشته باشند. باید توجه داشته باشیم که انتخاب برگزیدگان باعث آزار دیگران نشود. هدف کلی این است که هنرمندان بیایند و در چنین جشنواره هایی شرکت کنند. طبیعتاً مانند هر مسابقه دیگری تعدادی برنده داده می شود و کسانی که برنده نمی شوند باید بدانند که برگزیده شده اند و می توانند دوباره در جشنواره های بعدی شرکت کنند.

نوربخش با قدردانی از اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره گفت: همه اعضای هیئت داوران پیشروان موسیقی کشور هستند و به وجود آنها افتخار می کنیم. همچنین از هنرمندان عزیزی که در این مسابقات شرکت کردند تشکر می کنم. به هر حال در سال های گذشته افراد مختلفی با جشنواره ملی موسیقی امیرجهید همراه بودند. اما وظیفه خود می دانم که از زحمات آقای الهیاری (مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی) تشکر کنم چرا که ایشان همواره حامی جدی این جشنواره بودند. همچنین از امیرعباس ستشگر، محمدعلی مراتی، سیدمحسن حسینی، مهدی مساح بیدگلی، مهدی سبحانی، معین مهدخت و اعضای شورای سیاست گذاری و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره تشکر می کنم. چرا که اگر سماجت و جدیت این عزیزان نبود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» به این قوام نمی رسید. هر چند گاهی اوقات در بخش داوری باید مقررات مورد بازنگری قرار گیرد و ایرادات برطرف شود. باید در ژانرهای مختلف موسیقی هم افزایی داشته باشیم.

پس از سخنان حمیدرضا نوربخش، بیانیه هیئت داوران متشکل از مرتضی عیان، بیژن بیژنی، فرزاد دانشمند، قاسم رفعتی، امیر پدرام طاهریان، زیداله طلوعی، فرزاد عندلیبی، میلاد کیایی، آندره مرادیان، محمد مقدسی و بهنام ودانی توسط ع. طاهریان یکی از این دوره از جشنواره خوانده شد.

امیر جاهد 4

در ادامه برنامه محمد الهیاری مدیر عامل بنیاد رودکی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از شرکت کنندگان در جشنواره گفت: بسیار خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستم، همیشه تلاش کرده ایم. از جوانان برگزیده و آینده هنر کشور حمایت کنم و امیدوارم بتوانیم باز هم میزبان هنرمندان باشیم.» موفق و مثبت باشید.

امیر جاهد

اجراهای گروه موسیقی مهر کاشان به سرپرستی مسعود صالح آبادی، دونوازی پیانو و ویولن ایلیا گلزار و دریا روحی، دونوازی پیانو و ویولن ایلیا فریوسفی و الشان نمازیان، صدای محلی و زهی یوسف سرکوهی و محسن میری، تریو گروه اپوس از هنرستان موسیقی پسران. به سرپرستی باربد کرمی و همچنین گروه موسیقی کانی به سرپرستی محمدحسن جلیلیان نیز در این مراسم حضور داشتند و در سه مرحله به ترتیب از رتبه های سوم تا اول تقدیر به عمل آمد و امسال نیز از پنج نفر تقدیر شد. به عنوان استعدادهای درخشان 1403. اولین برندگان توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

میلاد کیایی، بهنام ودانی، مرتضی عیان، محمد الهیاری، محمدعلی مراتی، امیرعباس ستایشگر، محسن حسینی، فرزاد عندلیبی، سیامک جهانگیری، پدرام فریوسفی، بیژن بیژنی، امیر پدرام طاهریان، فرزاد دانشمند، کرمین سراف ویژه بودند. مهمانان این رویداد

امیر جاهد 5

شرکت کنندگان این جشنواره در پایان از حمایت مالی مدیریت و هیئت امنای انجمن موسیقی ایران از استعدادهای درخشان این جشنواره تشکر کردند.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا