کتاب و ادبیات

معاون وزیر فرهنگ: آزادی، پیوند محکمی با حوزه فرهنگ دارد

تهران – ایرنا – معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه آزادی پیوند محکمی با حوزه فرهنگ دارد، ادامه داد: آزادی در این عرصه با استدلال و گفت وگوی انتقادی و استدلال، گفت وگوی انتقادی و انتقادی پیش می رود. تفکر برای آزادی لازم است. . از نظر قرآن، آزادی شرط لازم برای رسیدن به حقیقت است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کلانتری عبدالحسین وی روز شنبه در مراسم معارفه و معارفه معاون سابق و جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه گفت و گو یک موضوع ذاتی در عرصه فرهنگ است، اظهار داشت: عرصه فرهنگ محل گفت و گو است. و مشارکت، تفاهم و اجماع پس از گفتگوهای انتقادی بین همه ذینفعان و ذینفعان. به همین دلیل، آزادی پیوند محکمی با حوزه فرهنگ دارد، زیرا آزادی این عرصه با استدلال و گفت و گوی انتقادی پیش می رود و لازمه استدلال، گفت وگوی انتقادی و تفکر آزادی است. از نظر قرآن، آزادی شرط لازم برای رسیدن به حقیقت است.

وی با تاکید بر اینکه منطق حوزه فرهنگ با منطق سیاست و اقتصاد متفاوت است، ادامه داد: فرهنگ حوزه تساهل، استدلال، گفتگو و تفاهم است. فرهنگ از نظر متفکران نشانه ثبات یک نظام اجتماعی است. منطق سیاست، منطق زور و هدفش کسب قدرت است که هیچ کدام در عرصه فرهنگ جایگاه و مفهومی ندارند.

معاون فرهنگی افزود: منطق اقتصاد تولید ثروت و وسیله تعامل پول است. در حوزه اقتصاد، پول اصالت دارد و به همین دلیل با حوزه فرهنگ متفاوت است. عرصه فرهنگی در مقایسه با عرصه سیاسی و اقتصادی دارای هدف و ابزار متفاوتی است، البته این به معنای جدایی عرصه فرهنگی نیست، بلکه به معنای تاکید بر ضرورت هویت بخشی و تمایز عرصه فرهنگی به عنوان پیش نیاز هر امری است. رابطه معقول با عرصه های دیگر

ارتباط معاونت فرهنگی با ذی نفعان بهبود یافت

معاون سابق امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیر این معاونت گفت: در مدت مسئولیت اینجانب در معاونت فرهنگی تلاش شد تا ارتباط بین معاونت فرهنگی و دستگاه های ذیربط این معاونت بر اساس مستندات فوق به ویژه قانون تعریف درستی داشتند. تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

یاسر احمدوند وی با تاکید بر این نکته افزود: به این ترتیب با همه اقشار فرهنگی که به نوعی با این معاونت ارتباط داشتند و تعریف داشتیم ارتباط روشنی داشتیم و این یک رابطه تعاملی و نشاط آور بود.

احمدوند تصریح کرد: در این دوره سامانه بازار کتاب، تلویزیون کتاب، نهاد تکتا، چاپخانه و عروسک خانه، جشنواره ملی کودک و نوجوان و راه اندازی زنجیره فروش کتاب از جمله فعالیت های موسس ما بود.

معاون سابق فرهنگی وزیر فرهنگ تصریح کرد: مواردی مانند نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه های خارجی و استانی با نگاهی تحول آفرین و اعتلای مطرح شد.

وی ادامه داد: برای موضوعاتی مانند حسابرسی، راهبرد و برنامه ریزی اندیشیده شد و با مبانی درست به سمت حل راهبردی مشکل حسابرسی از لحاظ مسائل فرهنگی پیش رفتیم. در این دوره شناخت مسائل و مشکلات وجود داشت و برای موضوعات مختلف برنامه ریزی راهبردی وجود داشت و برای رفع مشکلات مسیر، زمان بندی و نحوه اجرا در نظر گرفته شد.

معاون سابق امور فرهنگی وزارت فرهنگ افزود: توجه به حل مشکل کاغذ و تولید ملی کاغذ به عنوان یکی از اولویت های مهم در معاونت فرهنگی پیگیری شد و دستاوردهای ملی در این زمینه حاصل شد.

وی بیان کرد: تمامی فعالیت های این دوره در شرایط ویژه پیگیری شد، خوشبختانه در معاونت فرهنگی چالش های کمتری وجود داشت و این نتیجه همدلی خوبی بود که بین معاونت فرهنگی و بخش های مختلف وجود داشت. وزارت فرهنگ

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا