کتاب و ادبیات

روایت زندگی نقاش اصفهانی با «پرسه‌زنی در سکوت شهر»

تهران- ایرنا- کتاب «سرگردانی در سکوت شهر» نوشته حامد قصری گوشه ای از زندگی و آثار مرتضی نعمت اللهی مجسمه ساز و نقاش اصفهانی را روایت می کند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، «سرگردان در سکوت شهر»، خلاصه ای از گفت و گوی چند ساله با مرتضی نعمت اللهی در 7 فصل با عناوین اصفهان، هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، هنرستان هنرهای زیبای تهران، پاریس، اصفهان، آتلیه و شهر تنظیم شده است. انگار همین جاها مرتضی نعمت اللهی را به سرگردانی صدا زدند و او بالاخره شهر را انتخاب کرد.

مرتضی نعمت اللهی متولد 1324 از نقاشان و مجسمه سازان معروف اصفهان است که پس از گذراندن دوره کارشناسی مجسمه سازی در دانشکده هنرهای زیبای تهران، چند سالی در فرانسه تحصیل کرد و به زادگاهش اصفهان بازگشت. در سال 1369 آثار خود را از سال 1349 به نمایش گذاشته و تندیس های زیادی از وی از جمله مجسمه های شیخ بهایی، فردوسی، علی اکبر معمار و طیران در شهر نصب شده است.

حامد قصرینویسنده این کتاب متولد 1358 در اصفهان است و با پرداختن به تاریخ معاصر اصفهان با رویکرد جریان های فرهنگی و هنری آثار دیگری را نیز منتشر کرده است. «قهرمان تنها در یک شهر/فاصله در تجربه، اندیشه و جریان زندگی جنگ ادبی اصفهان»، «ردپای بازمانده در شهر/ انشا درباره تاریخ عکاسی در اصفهان»، «خانه های تاریک یک شهر/ تاریخ شفاهی چند نسل از عکاسان اصفهانی»، بهرام صادقی «تاریخ شفاهی زندگی و روزگار این نویسنده» از جمله کتاب هایی است که پیش از این توسط حامد قصری منتشر شده است.

قصری در زمینه تولید مستند نیز فعالیت داشته و تاکنون مستندهای «تاریخ اجتماعی عکاسی در اصفهان» و «آقای نویسنده زنده است» (روایت زندگی و آثار بهرام صادقی) را تولید کرده است.

کتاب پرسه زدن در سکوت شهر در ۱۱۷ صفحه مصور توسط انتشارات خط و که منتشر شده است. علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به کتابفروشی های سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا