موسیقی

همکاری با ارکستر ملی ایران خیلی خوب بود / امیدوارم این روند رو به جلو ادامه پیدا کند



به گزارش هاناآنلاین، جابر تطانی نوازنده ویولن، کمانچه و آکاردئون و آهنگساز است. وی با توجه به اینکه سال ها در ارکسترهای مختلف از جمله ارکستر سمفونیک رادیو (به عنوان میستر)، ارکستر ملی و ارکسترهای موسیقی دستگاهی حضور داشته است، گفت: در کنسرت های زیادی به عنوان تک نواز کمانچه با ارکستر ملی همکاری داشته ام. . و این بار پیشنهاد دوست عزیزم استاد همایون رحیمیان را پذیرفتم و با سازمان روی صحنه آمدم.

تتهانی همچنین با اشاره به اینکه تنظیم 4 قطعه برای کنسرت پایکوبی را برعهده داشته است، افزود: چون به این کار علاقه زیادی داشتم قطعات «رقص کماله»، «ساری گلین»، «یار بیزه قوناق گلجک» را بر عهده داشت. و “رقص قزاخی” را برای ارکستر و گارمون تنظیم کردم و اولین بار است که گارمون این قطعات را با ارکستر ملی اجرا می کند.

طابهانی با ارائه توضیحاتی در مورد قطعات منتخب افزود: موسیقی اقوام ایران گنجینه ای از زیباترین موسیقی است و موسیقی آذربایجان بسیار زنده است و امیدوارم مردم خوشحال شده باشند و البته من. فکر می کنم انرژی خوبی در سالن وجود داشت.

این نوازنده در ادامه با بیان اینکه هماهنگی چنین اجراهایی کار ساده ای نیست، گفت: از بنیاد رودکی که پایه گذار این برنامه هاست تشکر می کنم. صادقانه بگویم، همکاران ارکستر سخت کار می کنند. از آقایان ستایشگر و رحیمیان رهبر ارکستر که از نوازندگان بسیار ارزشمندی در جامعه هنری هستند تشکر ویژه دارم و امیدوارم فضا باز شود تا در آینده بتوانیم این روند رو به جلو را ادامه دهیم و کار خوبی ایجاد کنیم. فضایی برای مردم و علاقه مندان به موسیقی ارکسترال. برای ایجاد یک ایرانی

طابهانی تجربه همکاری مجدد با ارکستر ملی را خوب ارزیابی کرد و در خصوص سطح این ارکستر افزود: به نظر من ارکستر ملی ایران سطح بین المللی دارد. سابقه حضور در هیئت داوران جشنواره موسیقی ملل آسیا را دارم و اجرای ارکسترهای زیادی را دیده ام. کار ارکستر در سطح بسیار خوبی است و نوازندگان هماهنگی خوبی با یکدیگر و رهبر ارکستر دارند.

جابر تهاتی در پایان با اشاره به فضای ایجاد شده در تالار وحدت گفت: چنین موسیقی هایی با ذائقه هنری مردم ارتباط مستقیم دارد و خوشحالم که این فضا را در تالار وحدت ایجاد کردیم. اجرای دیشب ما خیلی خوب بود و استقبال تماشاگران هم خیلی خوب بود.

کنسرت ارکستر ملی ایران با عنوان «پایکوبی» به رهبری همایون رحیمیان و همراهی جابر تهاتی شامگاه جمعه ششم مهرماه در تالار وحدت برگزار شد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا