کتاب و ادبیات

داور جشنواره مجازی حکیم فردوسی: این رویداد خلاء کمبود آثار برای جوانان را پر می‌کند

تهران- ایرنا- داور بخش متون مکتوب جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: نسل جدید برای جایگزینی میراث نیاکان خود به آثار دروغین، تقلیدی، سطحی و گذرا ترجمه شده از فرهنگی دیگر روی می آورند و این جشنواره می تواند پر کند. چنین شکاف هایی

قطب الدین صادقی وی در خصوص برگزاری بخش متون مکتوب جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اقدام مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای برپایی جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی شایسته و در راستای دغدغه بزرگ فرهنگ ملی ایرانیان است.

وی به آثاری که در این زمینه تولید می شود اشاره کرد و افزود: تولیداتی که قرار است توسط مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی ساخته و منتشر شود نیز در زمینه آشنایی مردم با فرهنگ گذشتگان است. و به نوعی پلی به گذشته ایجاد کرد. و آگاهی از ذخایر عظیم ادبی و معنوی گذشتگان پاسخی به نیازهای کنونی و ایجاد پلی به سوی آینده می باشد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این سه اصل به عنوان دغدغه اصلی این جشنواره می تواند بسیار راهگشا باشد، ادامه داد: نسل جوان کنونی ما به دلیل آموزش نادرست ارتباط خود را با فرهنگ گذشته از دست داده و یا این ارتباط بسیار کمرنگ شده و متاسفانه آنها ارزش های ملی خود را نادیده گرفته اند زیرا میراث اجداد خود را نمی شناسند.

صادقی افزود: نسل جدید برای جایگزینی میراث نیاکان خود به سراغ آثار ترجمه شده از فرهنگ دیگری می روند تا این خلاء را پر کنند یا به سراغ آثار جعلی، تقلیدی، سطحی و گذرا می روند که این روزها در فضای مجازی به وفور یافت می شود. بودن

وی تاکید کرد: از این رو جشنواره مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی اقدام خوبی است که باید ادامه یابد، این اقدامات می تواند منبع بسیار خوبی برای تولیدات جذاب و بدیع باشد که ریشه های تاریخی سرزمین ایران را در بر می گیرد.

کارگردان تئاتر «هفت خوان رستم» و «آرش» خاطرنشان کرد: اگر این جشنواره با قوت کار کند می تواند نسل جوان را به ریشه های عمیق فرهنگی خود علاقه مند کند و به نوعی ریشه های مشترک فرهنگی و تاریخی همه ساکنان ایران زمین را تقویت کند.

صادقی خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره پایگاهی برای سایر اقدامات بزرگ و نوآوری های بیشتر و گسترش فرهنگ مدرن در قالب متن، شعر، داستان، نمایشنامه و … بر اساس داشته های گرانبهای نیاکانمان باشد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا