علم و دانش

گردش مالی ۱۰۳ هزار میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان

شاهرود – ایرنا – رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور زیر پوشش این پارک طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۳ هزار میلیارد ریال بود.

محسن نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فروش محصولات دانش‌بنیان علاوه بر رونق و اثرگذاری اقتصادی، اشتغالزایی قابل توجهی در استان سمنان به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور فعال است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان سمنان جزء پنج پارک دارای مجوز سطح یک کشور محسوب می‌شود.

فعالیت ۴۳۴ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان

نظری با اشاره به اینکه ۴۳۴ شرکت دانش‌بنیان و فناور زیر پوشش پارک علم و فناوری استان سمنان فعال هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۴۰ شرکت مجوز دانش‌بنیان و خلاق از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دارند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان این استان بیشتر در حوزه‌های ماشین آلات(۲۸ درصد)، فناوری و اطلاعات (۲۶ درصد) و حوزه کشاورزی (۱۰ درصد) فعالیت دارند که ضرورت دارد با توجه به نیاز واقعی و تقاضا، حوزه کشاورزی رشد مضاعفی پیدا کند.

گردش مالی ۱۰۳ هزار میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان

رتبه سوم پارک علم و فناوری سمنان در حوزه مالیاتی

وی به آخرین اظهارنامه مالیاتی ۴۳۴ شرکت دانش بنیان مربوط به سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان سمنان در این زمینه رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

نظری با بیان اینکه سهم فروش یا گردش مالی شرکت‌های فناور در حوزه کشاورزی باید بیشتر شود، اظهار کرد: بیشترین گردش مالی مربوط به حوزه‌های مهندسی مواد، ماشین‌آلات و فناوری اطلاعات (آی‌تی) بود و در این راستا باید حوزه تجهیزات پزشکی و کشاورزی تقویت شود.

وی به اولویت‌بندی امور در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دوره جدید اشاره کرد و گفت: تنوع بخشی خوراک دام، انواع بذر، شبکه‌سازی تولید ماهی با رویکرد صادرات و همچنین افزودنی و مکمل‌های غذایی در اولویت کار قرار دارد.

ضرورت تعریف طرح‌های پیشران در بخش کشاورزی

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان اظهار کرد: مشوق اعتبار مالیاتی برای شرکت‌های بزرگ تولیدی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی با هدف افزایش سرمایه شرکت‌های دانش بنیان در برنامه قرار دارد.

وی تاکید کرد: طرح‌های پیشران حوزه کشاورزی برای ۲ سال آینده باید توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص و تعریف شود.

وی به وضعیت مطلوب پارک علم و فناوری استان سمنان در زمینه پیشرفت‌های هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: مراکز هوشمندسازی در این پارک با رویکرد افزایش تولیدات، بهره‌وری، و جلوگیری از آفت‌های کشاورزی در کشت و صنعت فعال است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان به برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: سند زیست‌بوم کشاورزی با محوریت دهکده فناوری و نوآوری با همکاری‌های دستگاه‌های مرتبط تهیه و تدوین شود.

به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود مستقر است و ۶ پردیس تملیکی در کل استان دارد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا