کتاب و ادبیات

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با حضور ایران افتتاح شد

تهران- ایرنا- شصت و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد روز شنبه (7 مهر 1403) با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از خانه کتاب و ادبیات ایران، شصت و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد روز شنبه 7 مهر 1403 با شعار «کلام آزاد است» در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع با حضور 418 نمایشگاه داخلی و خارجی افتتاح شد. ناشران کوبا مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سلاکوویچ وزیر فرهنگ صربستان، آلپیدیو آلونسو گرائو وزیر فرهنگ کوبا، سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای مختلف از جمله رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر پورچیکتر رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان و جمع کثیری از فعالان عرصه نشر.

میگل بارنت، شاعر، نویسنده و مردم شناس برجسته کوبایی در این مراسم گفت: برای من به عنوان یک نویسنده و روشنفکر کوبایی، سخنان افتتاحیه از طرف هیئت کوبایی افتخار بزرگی است. این رویداد یکی از قدیمی ترین و مهم ترین فضاهای ادبی اروپا به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ صربستان شهرت جهانی دارد، افزود: ادبیات صربستان از قرون وسطی مرجع نویسندگان آمریکای لاتین و جهان بوده است و به ویژه می توان به متن کتاب مقدس میروسلاو و همچنین غزلیات و غزلیات اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: آهنگ های حماسی همراه با موسیقی سنتی اجرا می شود.

در پایان مراسم افتتاحیه سلاکوویچ وزیر فرهنگ صربستان و گرائو وزیر فرهنگ کوبا مورد استقبال رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیرپور رایزن فرهنگی در غرفه جمهوری اسلامی ایران

کشورهایی مانند کوبا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، یونان، ایتالیا، کنگو، مراکش، آلمان، رومانی، روسیه، تونس، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته نگرو و جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد حضور دارند. بازدیدکنندگان می توانند از بیش از 500 برنامه در حاشیه نمایشگاه استفاده کنند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه ای به مساحت 24 متر مربع علاوه بر ارائه انتشارات خود به معرفی جدیدترین آثار ایرانی می پردازد. ناشران به زبان های فارسی، انگلیسی و صربی.

چهار اثر تازه منتشر شده این رایزنی فرهنگی با حمایت مرکز ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شامل کتاب های حکیم اهل بیت امام رضا (ع)، دیوان حافظ، مجله نور ویژه بانوان موفق ایرانی است. ، و ادبیات معاصر ایران منتشر شده در انجمن ادبی صربستان. ، در نشست تخصصی معرفی و رونمایی می شود.

شصت و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد تا یکشنبه 15 آبان 1403 در محل نمایشگاه این شهر میزبان علاقه مندان خواهد بود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا