کتاب و ادبیات

کتاب «پاییز آمد» حاوی معارف بلند از زندگی شهداست

زنجان – ایرنا – معاون ارتباطات دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: در کتاب «پاییز آمد» مراحل رسیدن به مقام شامخ شهادت به خوبی ترسیم شده و درس های بلندی از زندگی شهدا ارائه شده است. در قالب کلمات

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان روز یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «پاییز آمد» رهبر معظم انقلاب در مصلی خاتم الانبیایی زنجان افزود: کتاب «پاییز از راه رسیده» است. زنجان پایتخت شور و شعور حسینی بود و زنجانی ها علاقه خاصی به حضرت ابوالفضل دارند. عباس (علیه السلام) معروف است.

وی ادامه داد: غواصان دریادل زنجانی از منطقه ای که حتی دریاچه هم ندارد برخاستند و در دفاع مقدس حماسه آفریدند.

حجت الاسلام محمدیان در سخنانی درباره کتاب «پاییز آمد» گفت: هر که این کتاب را بخواهد یا نخواند با جان و دل در برابر چنین شهدایی سر تعظیم فرود می آورد چرا که چنین افرادی راه هزاران ساله را در یک سال پیمودند. مدت زمان کوتاه

وی ادامه داد: شهدا به صورت تصادفی به توفیق شهادت نرسیدند، بلکه امتحانات را پس دادند و پس از طی مراحل طهارت به این مقام عالی رسیدند.

محمدیان گفت: در کتاب «پاییز آمد» مراحل رسیدن به مقام شامخ شهادت به خوبی ترسیم شده و معرفت عالی در قالب کلام آمده است.

کتاب

همزمان با شانزدهمین جشن ادبیات جهاد و مقاومت، مراسم رونمایی رهبر معظم انقلاب از کتاب «پاییز آمد» در مصلی خاتم الانبیاء(ص) زنجان برگزار شد.

کتاب «پاییز آمد» روایت زندگی فخرالسادات موسوی و سردار احمد یوسفی فرمانده یگان مهندسی نظامی ارتش زنجان به قلم گلستان جعفریان در 240 صفحه و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

شهید احمد یوسفی در اول اردیبهشت 1335 در شهر زنجان به دنیا آمد.

در سال 1359 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه مشغول به خدمت شد.

او نقش مهمی در فعالیت های انقلاب در زنجان داشت و بزرگترین راهپیمایی زنجان با هدایت و برنامه ریزی او انجام شد.

یوسفی از شهدای شاخص شهرستان زنجان و از افراد سنگ بنای سپاه ناحیه زنجان و عضویت در شورای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

کتاب «پاییز آمد» نه تنها روایتی از زندگی شخصی و خانوادگی دو شخصیت است، بلکه بسیاری از واقعیت های تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس را به تصویر می کشد.

این کتاب نوعی تلاقی عشق و جنگ است. عشقی که در سایه جنگ معنا پیدا می کند و جنگی که با عشق و ایمان قابل تحمل و مبارزه می شود.

زندگی فخرالسادات موسوی و سردار شهید احمد یوسفی در واقع نمونه ای از هزاران زوج ایرانی است که در سال های سخت جنگ نه تنها برای بقا و حفظ جان خود تلاش کردند، بلکه برای حفظ کشور نیز جنگیدند. و ارزش های معنوی جامعه

نویسنده با نگاهی دقیق و انسانی به لحظات سخت و طاقت فرسا زندگی این زوج می پردازد؛ لحظاتی که سرشار از حسرت، ترس و امید است اما در نهایت همیشه با ایمان و اراده قوی همراه است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا