موسیقی

فراخوان جشنواره موسیقی خلاق تمدید شد



به گزارش هنرآنلاین، ستاد نخستین جشنواره موسیقی خلاق از تمدید مهلت ارسال آثار متقاضیان شرکت در این رویداد در بخش های رقابتی و غیررقابتی تا 25 آبان ماه خبر داد.

امید قبادی دبیر اولین جشنواره موسیقی خلاق گفت: تاکنون بیش از 300 اثر از 18 استان کشور در حوزه صنعت، آفرینش، آموزش و پژوهش به دبیرخانه ارسال شده است. خوشبختانه همه آثار بسیار عالی هستند و بیش از 50 درصد آثار ارسالی با موضوع جشنواره موسیقی خلاق که تفکر محوری است مطابقت دارد.

وی افزود: بر اساس آمار به دست آمده روز به روز بر تعداد آثار افزوده می شود و آثار تناسب بیشتری با موضوع جشنواره پیدا می کنند. از تمامی هنرمندان کشورمان تقاضا داریم آثار خود را بر اساس محورها و مضامین جشنواره که خلق اثری نو و خلاقانه است با دقت بیشتری ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی موسیقی خلاق که بخش پایانی آن با هدف کشف استعدادها و شاخص های ویژه در شاخه های موسیقی طراز اول کشور 21 تا 24 آذرماه برگزار می شود. هنرمندان خلاق کشور در عرصه موسیقی، سایر هنرمندان را به نوآوری تشویق کنند. در این هنر اصیل، آشنایی جوانان با موسیقی سنتی و آیینی کشور، کشف و ثبت ویژگی های مختلف موسیقایی، تشویق و آشنایی هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود در عرصه هنر، معرفی هنر اصیل موسیقی به عموم جامعه و تلاش برای جایگزینی آن با تهاجم فرهنگی، حفاظت از موسیقی ناب تعزیه و آیینی و حذف ملودی های وارداتی در این زمینه، تلاش برای نهادینه سازی اندیشه موسیقایی، پژوهش و نوآوری و خلاقیت در هنرمندان، به ارتقای صنعت موسیقی کمک می کند. میزبان علاقه مندان به این حوزه است.

جشنواره در بخش رقابتی دارای محورهای آفرینش، پژوهش، آموزش، صنعت با موضوعات موسیقی دستگاهی، موسیقی نواحی، موسیقی آیینی و مذهبی، کلاسیک، تلفیقی، پاپ و موسیقی کودک و نوجوان و در کنار و بخش غیر رقابتی شامل اجرای صحنه ای ویژه توسط پیشکسوتان معتبر می باشد. در زمینه های موسیقی، شعر و شب های موسیقی کشور با خواهرخوانده های شاهین شهر خواهد بود.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا