کتاب و ادبیات

کتابی در حوزه هوش مصنوعی که خواندن آن واجب نیست

تهران- ایرنا- نویسنده کتاب «باغ جادویی یاقوت و رامتین» به محوریت هوش مصنوعی در این اثر و قیمت بالای کتاب اشاره کرد و توضیح داد: این کتاب آموزشی مفهومی در قالب داستان است. بنابراین تهیه آن برای همه خانواده ها واجب نیست.

لیلا قربانی وی در گفت و گو با خبرنگار کتاب ایرنا درباره کتاب «باغ جادویی یاقوت و رامتین» توضیح داد: این کتاب یک کتاب آموزش هوش مصنوعی است که در قالب داستان نوشته شده و برای کودکان بالای 3 سال قابل درک است. ، اگرچه در کتاب برای گروه سنی نوشته شده است. «الف» و «ب» مناسب هستند.

به گفته این نویسنده، کودکان بالای 3 سال باید هوش مصنوعی را درک کنند، هوش مصنوعی برخلاف هوش طبیعی انسان است که یاد می گیرد، فکر می کند و کار خود را انجام می دهد، اما هوش مصنوعی متضاد آن نیست و مترادف با آن است، این ابزار دستی انسان است. می تواند هر کاری که انسان می تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: این کتاب با تصاویر رنگارنگ یک داستان علمی را به شکلی مفرح، خلاقانه و جذاب برای کودکان توضیح می دهد. این کتاب داستان روباتی را روایت می کند که پدری به پسرش هدیه می دهد و کودک با کمک آن می تواند کارهایی را انجام دهد. برای یک کودک دو یا سه ساله بسیار مهم است که بفهمد ربات ها می توانند به سوالات آنها پاسخ دهند.

قربانی درباره گرانی این کتاب توضیح داد: ناشر اعلام کرد که قیمت کتاب باید حداقل 540 هزار تومان باشد و به زودی قیمت کاغذ و روی افزایش می یابد، بنابراین بهتر است قیمت بالاتری برای کتاب انتخاب شود. که بعدا می توانید آن را با تخفیف بفروشید. هیچ قانونی برای قیمت وجود ندارد و مسئولیت آن بر عهده نویسنده است.

این نویسنده درباره قدرت خرید مردم در تهیه این کتاب برای کودکان گفت: این یک کار فرهنگی است و خانواده ها برای خوردن و تفریح ​​هزینه می کنند، عموم مردم نمی توانند کتاب را بخرند اما با سود این کار می توانند کارهای خوبی انجام دهند. کتاب

به گفته وی، این کتاب یک آموزش مفهومی در قالب داستان است، به همین دلیل خواندن آن برای کودکان اجباری نیست.

بخشی از متن کتاب

روبی یک ربات کوچک بامزه بود که می توانست صحبت کند، راه برود و حتی به سوالات دشوار پاسخ دهد. پدر رامتین توضیح داد که روبی از هوش مصنوعی برای یادگیری و بازی با او استفاده می کند.

رامتین از شنیدن این حرف بسیار خوشحال شد و مشتاقانه از پدرش پرسید: هوش مصنوعی یعنی چه؟

پدرش لبخندی زد و گفت: «هوش مصنوعی یعنی یک ماشین می‌تواند مثل یک انسان فکر کند و یاد بگیرد. روبی همچنین می تواند چیزهای جدیدی بیاموزد و هر روز بهتر شود.» (صفحه های 18 تا 22)

او کتاب «باغ جادویی یاقوت و رامتین» را نوشت. لیلا قربانی و تصویرسازی مژگان حسینی به دو زبان فارسی و انگلیسی، با صفحات تمام رنگی و کاغذ گلاسه، قطع گلی، با جلد سخت، در 50 صفحه و شمارگان هزار نسخه در سال 1403 منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا