موسیقی

سابقه سینمایی‌ام بیشتر از موسیقی است



به گزارش آرتونلاین، روزبه بمانی شاعر و خواننده تهیه کننده فیلم کوتاه «حنابندون» به کارگردانی عرفانه کریمی به پردیس سینمایی ملت; او به چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آمد و با تماشاگران جشنواره به تماشای فیلم نشست.

این هنرمند درباره دلیل ساخت فیلم کوتاه «حنابندون» گفت: در ابتدا باید بگویم که سابقه سینمایی من خیلی بیشتر از حضورم در عرصه موسیقی است و همیشه در حد توانم علاقه داشته ام. چه از نظر نویسندگی و چه از نظر تولید. من در این زمینه نقش دارم. طرح فیلم «حنابندون» برایم دوست داشتنی بود و سعی کردم تا جایی که بتوانم به فیلمساز کمک کنم که مطمئنم آینده خوبی دارد.

تهیه کننده «حنابندون» در پاسخ به این سوال که آیا همان ذهنیتی را که نسبت به فیلمنامه داشت دیده اید، گفت: همیشه سخت گیر بوده ام و همیشه فکر می کنم نتیجه کار می تواند خیلی بهتر باشد، اما معتقدم که برای دومین تجربه فیلمسازی یک کارگردان، جوان که به ویژه فیلمساز زن است، ساخت «حنابندون» تجربه موفقی است.

این ترانه سرا و خواننده درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران و به طور کلی سینمای کوتاه گفت: به فیلم کوتاه علاقه زیادی دارم و آن ها را بسیار دنبال می کنم. امیدوارم فیلمسازان فیلم کوتاه مدت زیادی را به ساخت فیلم کوتاه اختصاص دهند و تعداد زیادی کار جلوی دوربین ببرند و این ذهنیت را در آنها ایجاد نکنند که برای ساخت یک اثر طولانی دو یا سه فیلم کوتاه لازم است. در فیلم‌های بلند آثاری را می‌بینیم که ایده‌های خوبی برای یک فیلم کوتاه هستند، اما در یک فیلم بلند گیر کرده‌اند.

بمانی در پایان درباره آینده سینمای کوتاه گفت: این نسل در طول سالیان متمادی نشان داده که با نسل های گذشته تفاوت زیادی دارد و بسیار جدی و عمیق تر به مسائل نگاه می کند. با وجود اینکه نسل های گذشته همواره به نسل جوان نگاه تحقیر آمیز دارند، اما بسیار خوشحالم که کودکان خردسال در ابتدای راه کسب تجربه، چنین آثار باکیفیتی خلق می کنند و این فضا نوید رویدادهای درخشانی را می دهد.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا