کتاب و ادبیات

کتاب، مهمترین راه برای انتقال فرهنگ است

شیراز- ایرنا- معاون علمی و پژوهشی لشکر 19 فجر استان فارس با اشاره به واژه فناوری و مهجور ماندن کتاب گفت: نباید فراموش کرد آنچه در عرصه اجتماعی قابل انتقال و تأثیرگذار است. کتاب است و مهم ترین وسیله انتقال فرهنگ و هنر نیز کتاب و ادبیات است. است

به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سپاه نوزدهم فجر، اسماعیل محبی پور افزود: فرهنگ مکتوب و هنر نویسندگی توسط انسان ها در اوایل زندگی خود با کتیبه ها و حکاکی های سنگی ابداع شد. هدف از این کار انتقال و انتشار پیام ها و داشته های ذهنی و ماندگاری آنهاست.

وی ادامه داد: امروزه که در عصر فناوری‌های نوین هستیم، آنچه ماندگار می‌ماند نوشته‌ها است و در این میان کتاب یکی از ارزشمندترین اختراعات بشری است که عمر بسیاری از آنها از عمر نویسندگانشان فراتر رفته است. سال ها و حتی قرن ها. انجام می شود

وی تصریح کرد: ماندگاری فرهنگ مکتوب هم برای اهل قلم و هم برای کمک به ترویج آن اثری ماندگار است و شاید اهمیت و تاکیدی که در اسلام به سواد داده شده تا حدودی به افزایش آن مربوط است و به همین دلیل است که اهل قلم. وحی همه از چهره های معتبر تاریخ اسلام هستند.

کتاب مهمترین راه انتقال فرهنگ است

این استاد دانشگاه گفت: امروزه با ورود فناوری های جدید و احساس بی نیازی کتاب تا حدودی متروک شده است و از طرفی افراد در سنین و طبقات مختلف با دسترسی هایی که به راحتی فراهم می شود سرگرم می شوند. که باعث دوری مردم از کتاب شده است، اما حقیقت امر این است. که کتاب دارای عمقی است که فضای مجازی هرگز نخواهد داشت.

محبی پور گفت: برای مهجور ماندن کتاب، کارشناسان و صاحب نظران باید راهی بیابند که در کنار فناوری ها، کتاب همچنان مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: با دوستی با فرهنگ کتابخوانی است که می توانید در فضایی آرام ذهن خود را آزاد کنید و با آرامش کتاب را ورق بزنید و آنچه را که نیاز و می خواهید در آن جستجو کنید.

وی تصریح کرد: کتاب می تواند در خلوت و نه در خلوت همنشین خوبی برای انسان باشد و در کودکی و نوجوانی او را سرشار از علم و دانش کند و راه را برای او هموار کند و در میانسالی و کهولت سن. همنشین است. به انسان وفادار باشید و انسان را در مسیر پیش رو یاری کنید تا وقتی انسان به گذشته و آینده خود می نگرد، بایدها و نبایدهای زندگی را بهتر درک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سابق استانداری فارس گفت: فرهنگ کتاب نویسی و کتاب خوابیدن به فکر و دست هنرمند نیاز دارد تا آن را برای ما حفظ کند و این سبک زندگی که همه چیز باید سریع و کوتاه و از خانه باشد. به خانه و از جایی به مکان دیگر. اقتباس ها نمی تواند از فرهنگ اصیل محافظت کند و روز به روز به سردرگمی انسان دامن می زند.

محبی پور افزود: همه اینها به ما نشان می دهد که باید به فرهنگ کتابخوانی و نشر و فعالان این عرصه احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی و اسلامی با نوشتن، خواندن، فهمیدن و عمل درست می ماند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا