سیاست

ظریف: دور اول انتخابات یک رفراندوم بود

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف سه شنبه شب در تجمع حامیان مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شیراز ضمن عرض سلام به شیرزنان و شیرمردان دیار کوروش و اهالی سومین حرم اهل بیت(ع) دلیل تاخیر در شروع مراسم را تاخیر در پرواز هواپیما عنوان کرد و افزود: اگر مردم به ما اقبال نشان دهند بساط تحریم و این تاخیرها را بر می‌چینیم.

وی خطاب به شعار دهندگان در سالن که شعار «ظریف تحریم شکن» سردادند، گفت: مردم ما تحریم شکنان اصلی هستند و نشان دادند که دنیا این ملت را نمی تواند تحریم کند و در دهه ۹۰ من زبان ۷۳ درصد مردمی بودم که در انتخابات شرکت کردند و همانجا گفتم هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.

ظریف ادامه داد: قهرمان اصلی مردم بزرگ ایران هستند که همه تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و در برابر هجمه های تاریخی ایستاد.

وی با بیان اینکه مردم ایران افتخارات خود را ادامه خواهند داد، گفت: مردم ایران نماد مقاومت هستند، مردم ایران سختی کشیده و رنجیده اند ولی از میدان به در نرفته و جمعه نشان می دهند که در میدان هستند و رقیب را به خانه خواهند فرستاد.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: رنجش‌های زیادی به ملت ایران تحمیل شده و دختران ما طعم تحقیر را چشیده و پدران و مادران ما دربرابر فرزندان شرمسارند و سفره مردم هر روز کوچکتر شده و می دانم که تحریم چه بلاها به سر این مردم آورده است، با خون مردم کاسبی کرده اند و با شعار هایشان جیب مردم را خالی می کنند.

وی تاکید کرد: قبول دارم مردم دل زده هستند و نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند اما انتخابات جمعه گذشته نه به تحریم و یک رفراندوم بود ولی باید یکبار دیگر به شجاعت جمعه آینده آری محکم به هوایی تازه بگویند.

ظریف با بیان اینکه نیاز داریم یک آری بزرگ به حامیان مردم بگوییم و مسببان وضع موجود را به خانه بفرستیم، گفت: نمی خواهیم صدای رقیب را خاموش کنیم طوری که آنها صدای ما را خاموش کردند، ما نمی خواهیم فرصت سوزی و جهالت را ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: ما یک جهان فرصت هستیم، انسان عاقل هیچ وقت فرصت خود را محدود نمی کند و تنها تهدیدها را سرکوب خواهد کرد.

ادامه دارد …

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا