موسیقی

رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شد



به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، طی حکمی از سوی محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مهدوی به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد. .

بر اساس این خبر، مهدوی مدرس، پژوهشگر موسیقی که سال گذشته دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز بود، طی حکمی از سوی محمود سالاری، معاون هنری و به پیشنهاد امیرحسین سمیعی، مدیرکل موسیقی فجر. دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این جشنواره به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزیده شد.

در متن این حکم آمده است:

«هنرمند گرامی جناب آقای رضا مهدوی، نظر به سوابق ممتاز و تجربیات ارزشمند هنری، بنا به پیشنهاد مدیرکل محترم دفتر موسیقی و تأیید اعضای محترم شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر، به موجب این حکم منصوب می شوید. به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت اساتید و هنرمندان ارجمند، با تکیه بر سند موسیقی و اهداف عالیه انقلاب اسلامی، زمینه برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره.

رضا مهدوی، متولد 1347، محقق موسیقی، مدرس دانشگاه، نوازنده سنتوری، منتقد هنری سرشناس و تهیه کننده برنامه های موسیقی رادیو و تلویزیون است. مقدمات موسیقی و آواز را در دانشکده هنر و ادبیات صدا و سیما نزد محمدتقی صادقی و اسفندیار قره باغی و در دوره ای دیگر از محضر وارطان ​​ساهاکیان، محمدعلی بهارلو، داریوش صفوت، تقی بینش و در حسینیه فرا گرفت. مدرسه ملک و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی. از رضا شفیعیان، مسعود شیناسا، پرویز مشکاتیان و مجید کیانی بهره برده است.

مهدوی دارای مدرک اول هنر در سال های 1380 و 1392 در دو گرایش آموزش هنر و نوازندگی معادل دکتری و لیسانس مدیریت با نشان فرهنگ و هنر است. وی عضویت در شورای تخصصی حوزه هنری و دارای سوابق مدیریتی از جمله ریاست آموزشگاه موسیقی سوره، مدیر آموزشگاه موسیقی سوره، مدیر کل حوزه موسیقی حوزه و مدیر دفتر موسیقی انتشارات سوره. همچنین مهدوی داوری چندین جشنواره و دبیر پژوهشی چندین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بوده است.

مهدوی برترین نوازنده مسابقه سنتور هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر و طراح کنسرت های آموزشی پژوهشی و مبتکر تولید آثار موسیقی تجربی در ایران با سابقه برگزاری 22 جشنواره در سطح کشوری بوده است.

منبع: سایت خبری هنرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا